Makový nákyp z vloček s mirabelkama

Krásný prosincový čtvrtek!!

Miluju prosinec a vše co k němu patří...prostě je celý nějak sváteční a bere mě to už od října...o tom ale zase příště, dneska jsem si udělala luxusní oběd! Nikdy nemám ráda sladké jídla na oběd a večeři. Snídaně je v cajku (i když posledních 14 dní vítězí slané variace? What's wrong?!?)
Dneska jsem se ale hecla a jelikož jsem snídala úplně nezdravé párečky s chlebíčkem, ANO, měla jsem prostě na ně děsnou chuť, že jsem si pro ně dokonce zašla do obchodu! Taková chuť to byla! Jindy bych se na to vyprdla..ale tohle bylo silnější než-li já! No....ale abych navázala na původní myšlenku. Udělala jsem si sladký oběd. 

Přesto jsem ale chtěla držet své zásady stravo
vání a tak jsem se inspirovala slovenskou kuchařkou Fitness Guru recepty a udělala jsem si makový nákyp z ovesných vloček a doplnila ovocem!Výsledek? NA JEDNIČKU!

Kombinace máku, kyselejšího ovoce a jogurtu je prostě delikátní. Miluju hutnost mletého máku, kterou "rozbije" kyselkavost ovoce a to všechno zjemní sladký bílý jogurt.
Recept je navíc velice praktický, hrníčkový a jednoduchý jako facka!

Budete potřebovat na dortovou formu cca 25 cm průměr:
3 hrnečky vloček
2 hrnečky tekutiny (já použila půl napůl s mlékem a vodou)
2 hrnečky máku
sladidlo (já měla zbytek javorového sirupu, lze použít cokoli jiného - cukr, sirup, med...)

Nejdříve jsem nechala do vloček vsáknout tekutinu a to pořádně. Cca 15 minut určitě. Poté jsem vločky osladila a vmíchala mák. 
Vymazala jsem si formu kokosovým olejem (nebo čímkoli co máte doma) a vlila půl vločkového těsta na dno formy. 

Poté jsem naskládala ovoce. Tohle už je na vás, vašich možnostech, chuti a fantazii, Určitě by to byla pecka i se švestkami, jahodami a nebo třešněmi, jak je v původním receptu. Já měla v mrazáku zbytek těchto růžových mirabelek, které jsme byli sbírat v létě. Jakou mi to dalo práci lézt na strom...
No a potom jsem ovoce poprášila trochou skořice (nemůže chybět skoro nikde, obzvlášť teď) a přikryla druhou polovinou těsta. Šoupla jsem formu do trouby a pekla cca 30 minut. 
Hlavně trošku to nechejte vychladnout, před tím , než to nakrájíte. Je to takové šťavnaté od ovoce a po vychladnutí vločky zatuhnou a nákyp bude držet krásně tvar. 

Pro podávání jsem zvolila přeliv z jogurtu, který jsem vyšlehala se lžičkou tvarohu a s rozinkami. Měla jsem zbyteček tak šup tak s nimi. Jogurt to příjemně osladilo a byla to obrovská dobrota!!! Samozřejmě, že se přirozeně nabízí to krásně "zasněžit" moučkovým cukrem. Proti němu nic nemám, navíc to vypadá efektivněji než tento můj výtvor, ale mě prostě moučkový cukr vadí. A néééé proto, že je to ten starý strašák CUUUUKRRR!!! Ne...spíš právě to, že je to MOUČKOVÝ cukr. Není mi příjemný na puse a v puse...nesnáším nic pocukrované, koláče, buchty apod....prostě mi ten prášek vadí! Ale to čistě jen můj problém...(vážně jen můj?). 


Doufám, že si pochutnáte stejně jako já, Vyzkoušejte různé ovocné variace a věřím, že si ozvláštníte víkend, ke kterému takováto mlsota prostě patří. Navíc tohle si opravdu můžeme dopřát bez výčitek a chutná to výtečně!

Dobrou chuť vám přeji a užijte si krásný večer!
Vaše M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky