Chuť Kréty na jazyku a její zvuk v srdci...

Krásný páteční den vážení....

tak jak trávíte své dny v tomto šíleném pařáku? (ano, je léto...stejně budeme všichni brblat, ať je to tak či tak...ale ..hold, česká povaha je jedinečná). Já teda většinou trávím tyto dny v práci, ale i tak se snažím si to léto užít...voda, procházky, výšlapy, zmrzlina...to k tomu prostě patří. 

Letos, jelikož jsem tento rok změnila úplně všechno, jsem se rozhodla, že odjedu za kamarádkou na Krétu, kde pracuje jako delegátka. 
Zažila jsem mnoho svých "poprvé" a nemělo to jedinou chybičku, snad jen tu, že jsem musela odletět. 
Poprvé jsem letěla letadle, zažila párty jakou svět neviděl, pila Mojito v baru na písku, jedla poprvé zmrzlinu Ben and Jerry's, poprvé jsem jedla pitu od Pedrose, ochutnala sýr FETA, tančila uprostřed promenády, viděla řeckou svatbu...no, ten seznam by byl určitě delší a delší...

Kréta si získala mé srdce...jsem si stoprocentně jistá, že se tam musím vrátit. 
Poznala jsem nepoznané a to vše díky mé velmi blízké přítelkyni ....za což jí patří velký dík ....Děkuji Ivuš!!

Mno ale teď k tomu hlavnímu....a to je jííídloooo!!!

Vidíte tu nádheru? To se prostě muselo zdokumentovat!!!!
 Jeden z největších symbolů mé návštěvy na Krétě. Nikdy jsem si nikde tuhle zmrzlinu nekoupila a to vím, že jsem ji sem tam viděla i v našich supermarketech. Ivča mi koupila první...a pak se to stalo....Zvrhlo se to v závislost a my nevěděly jak přestat!!!
Ochutnali jsme všechny různé příchutě, ale extra dobré byly limitované edice speciálně pro Řecko - mražený řecký jogurt!! Ochutnaly jsme jogurt s medem a byla to lahoda!






Dále jsme zkusily - jahodový cheesecake, cookies, peanut butter (jste překvapení?), caramel...víc jsme nestihly, přece jen bych byla barbar kdybych nezkusila kopečkovou, poctivou...a nelitovala jsem ani jediné kapičky!!


Další mňamka, kterou jsem si velmi užívala s kamarádkou u sklenky vína. Zásadně žádné vypeckované "olivy" za 9,90 Kč z Penny marketu. Ta chuť je prostě..Plná! Není to žádné nic, co se rozplyne v puse a po zapití nevíte, co jste jedli. Tyto jsou s bylinkami a velmi chutné. Jen se po nich zaprášilo.

Mno a můj miláček. Sýr feta, který jsme si užívaly s Ivou po troškách, protože víc, tohohle sýru se jíst nedá (no jako...dá, ale dopady jsou pak špatné). Přidávala jsem si ho do různých jídel - na těstoviny, nebo jen tak s chlebem, do salátů a pak do horkách fazolí, kde udělal krásnou texturu a jídlo vyladil k dokonalosti!

Mno. Pokud jste si mysleli, že z Lidlu a jeho řeckého týdne je sezamová tyčinka THE BEST...Můžu Vám říct...jeden velký OMYL. 
Pochutnala jsem si na tyčince na víckrát. protože přece jen je to sladká bomba. Ale nevadí. Řecký med, sezamové semínka. Cretan product..co víc si přát. Tyčinka krásně křupala, i když byla otevřená a já si ulamovala, až najednou zmizela...marné!
Zde jsem zdokumentovala jednu z našich snídani. 
Řecký jogurt s nejlepší ostružinovou marmeládou na světě. Z těch rozkošných baculatých šálků se tak dobře mlsal! Zasytil a udělal dobrý základ pro oběd. Ooooo jak jsem se nažrala!
No a chlebíček...čerstvoučký. Pro Ivušku její slabost - Nutella. Pro mě? HAPPY COW!

Mno a třešně? těch jsem se narvala taky dost. Dokonce jsem je "propašovala" do Ostravy, protože bez nich jsem prostě odletět nemohla! 

Pošmákovala jsem si na nich a vzpomínala, jak krásný život na Krétě je...




Děkuji ti za ten velký zážitek, který tak trochu změnil i můj život. a ty moc dobře víš proč to...

Mno a pojďme teď si užívat slunce, léta a melounu..
Krásný den Vám všem, 

Vaše M. 

Komentáře

Oblíbené příspěvky