Rok 2015 a já..aneb, pojď se ohlédnout, Mirko...

Zdravím Vás v novém roce 2016. Už jste si na to zvykli? 

Já ne a bohužel to má nepříjemný dopad na mou práci, kde denně píšu, dopisuju, vpisuju a používám prostě datum. No marné, vzpomínám si na školu a data v sešitech..Ty lednové prostě byly stále přeškrtané (ne že by se to na konci roku stát nemohlo...ano Mirko, jsi šikovná!). 

Všimla jsem si, že mnoho bloggerů se snaží napsat takové resumé o loňské roce jako takovém, nebo třeba jen o svých úspěších, bolestech, neúspěších a nebo třeba tréninky, pokroky apod. 

I já se rozhodla, a to ne pro to, že bych Vás všechny chtěla dohánět, ale pro to, že mě samotné to pomůže pořádně a definitivně zaklapnout ty pomyslné dveře za rokem 2015 a umožní mi s hlavou vztyčenou přijímat a pracovat na roce 2016.

Takže...rok 2015 a já. Mé postřehy, zážitky, zjištění...resumé. 
  1. Neudělala jsem skoro žádný pokrok k lepšímu co se tréninku, postavy, stravy týká. Naopak..za loňský rok, resp. od července jsem přibrala 4 kila. Nejedla jsem vždy čistě a zdravě a musím říct, že jsem si myslela, že mě to bude trápit víc. Ne, netrápí. Užila jsem si skvělé léto, plné ovoce, zmrzliny a pohody. Letos jsem poprvé prožila pohodové Vánoce plné cukroví, skořicového Kringelu, svařáku a punče. Jasně, štve mě to, když se podívám na své loňské fotky ale když si vzpomenu jak byla mamča ráda, že jsem snědla vánoční husu, že jsem ochutnala u celé rodiny na návštěvách dorty, kdy jsem snad poprvé okusila synovcův narozeninový dost...stálo to za to. Mnoho let jsem tohle nedělala. Vánoce jsem trávila na vločkách a ovoci a všechno pro mě bylo TABU. Letos ne...Ochutnala jsem poprvé burčák, kvalitní víno a jídlo. Změnilo se mnohé...
  2. Začala jsem opět chodit do fitka. Ne že by to nějak souviselo s prvním bodem, ale nějak mi to prostě začalo chybět. Ta únava, vybití energie, pohoda, endorfiny...hecla jsem se a od prosince jsem začala chodit cvičit. Je to fajn, nepřeháním to jak kdysi. Už to pro mě není priorita a to nejdůležitější. Vidět ty změny v zrcadle. Týdenní focení sebe, měření, vážení a pořád dokola. Prostě to nechávám tak, jak to je. A baví mě to ...
  3. Dokončila jsem studium. Konečně a úspěšně. Zůstala jsem u bakaláře a nemířím výš. Nepotřebuji to a po dlouhé době jsem si užila ten zbytek roku jako kdysi dávno...hodně dávno. Pohoda, klid, no stress....prostě ráj na zemi. 
  4. Pochopila jsem, že i neúspěchy jsou nutné. Že když se všechno zdá být moc dlouho dokonalé, přijde krach. A čím víc dokonalé se to zdá být, tím větší krach to je.
  5. Říct, už dost! není hanba. 
  6. A ukázat své pravé city už vůbec ne. Loni jsem se snad poprvé, po děsně dlouhé době ukázala své rodině a přátelům taková, jaká jsem skutečně. Já sama a ne to, jak to chtějí ostatní. Uměla jsem ukázat svůj strach, obavy a neštěstí. A díky tomu jsem mnohé získala. Nové přátelé a objevila ty dávno ztracené. Poznala jak silnou skálu mám ve své rodině...výjimečné poznání. 
  7. Krize Vás naučí vážit si neskutečných maličkostí. Jako je uvařený čaj tak, jak ho máte rádi, koupená svíčka, nové skleničky, nový kobereček, polička, stolek...To všechno jsem kdysi brala velmi automaticky a nevnímala jsem to jako něco úžasného. Od jisté doby, kdy jsem to neměla mi to připadá kouzelné a všeho si tak nějak víc vážím. Ne jen věcí, ale i gest, slov..velmi důležité.
  8. První dovolená...skutečná. Kréta. Ach jo...všechno zlé je k něčemu dobré a tohle bylo nejvíc. Děkuji Ivuš. 
  9. Někdy je smutek potřeba. Ano, někdy je to nutné. Být smutní, brečet a křičet a čumět do blba a přemýšlet. Je to asi určitý způsob ochrany a vyrovnání se se skutečností. Loni jsem tohle období měla dost dlouhé, ale bylo ho potřeba. 
  10. Udělat změnu jen pro sebe je správné. Opravdu, přestala jsem se ohlížet  na to, co na to řeknou tamti a co to bude znamenat pro ně a pro ni. Ne. JÁ jsem ta, koho se změny týkají a já si o nich musím rozhodnout sama. Přestala jsem myslet na ostatní a začala jsem být trošku sobecká. A ono na tom něco je. Je to nutné, správné a logické. Se sebou budeme žít nejdéle, no ne?
  11. Nový smích, názor, spánek, hlad a žízeň, city, sny a klid. To všechno Vám může způsobit jediná osoba, která se ve vašem životě objeví a je to přesně TA SPRÁVNÁ OSOBA, KTERÁ TAM PATŘÍ. Začala jsem se smát nahlas a zcela. Změnila jsem názor na pár "rádoby ověřených životních rad, jakože láska na pracovišti je děsná a že čas je nejlepší lék na bolavé srdce"), začala jsem mí zvláštní sny a spánek, ale konečně spím dlouze a hluboce. Mám jiné chutě a žízeň. Chutná mi jídlo a maso. Což loni bylo přesně naopak. Zjistila jsem, že přece jen nejsem takový citový pařez, jak si moc lidí myslelo a že zažívám po dlouhé době absolutní klid uvnitř sebe...přesně v těch chvílích kdy jdeme lesem na Č***k a kolem sprintuje to divné štěně, kdy ležíme u vody a pijeme mléčný koktejl, kdy posloucháme relaxační hudbu, kdy pijeme burčák, kdy pečeme a vaříme, kdy tancuješ a zpíváš, kdy usínáme ...
  12. Neumím být a žít sama. Celý svůj život jsem žila s někým. Sdílela s ním prostor, spánek, volný čas, jídlo, večer, zábavu....všechno. Byli to mí rodiče, moji kamarádi ve škole, moje sestra a náš společný pokoj. Potom jsem žila s ním. A loni jsem si vyzkoušela bydlet sama. A ne, pro mě to určitě není takový zázrak. Chvíli. Bylo fajn být doma sama, dělat si co chcete..ale...co chcete dělat? Stejně většinu času jsem byla s někým někde a nebo byl zas pro změnu někdo u mě. 
  13. Všechno se děje z nějakého důvodu a osud má děsný smysl pro humor. Opravdu, když si uvědomím co se všechno stalo a událo, jak mnoho věcí se sebou souvisí a jak to do sebe krásně zapadá. Neuvěřitelné, že odněkud nevyskočí kameraman a všichni sejmou masky. 
Loňský rok byl pro mě zlomový, obrovský a velký ve všech směrech. Stalo se za ten kratičký rok tolik věcí, co se nestaly za posledních 8 let před tím. A tak to prostě je. Byl smutný, nešťastný plný všeho špatného, na co si jen vzpomenete...a druhá polovina nastavila laťku příliš vysoko a postavila můj život přesně na ty správné místa, kam jsem si vždy přála. 

Občas se to stane v tu nejméně očekávanou chvíli a tak je to správně. Přeji Vám všem úžasný rok 2016. Ať v něm poznáte úžasné lidi, kteří prosvětlí Váš život a vyvarujete se těch, kteří jen stíní. Aby jste měli vždy pevné skály kolem sebe. Dobré jídlo a pití. Fajn pocit ze všeho, co děláte. Ať se třeba letos naučíme zase něco nového...
Jsem ráda, že jste se podělili o Váš rok 2015, sdílejte prosím i Vy, ten můj. 

Krásný den Vám všem, Vaše M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky