Perníkové variace

Nevím jak Vy, ale perník je, byl a bude, zákusek/buchta/mlsání, pro které mám slabost. 
Je to asi tím voňavým kořením, kakaovým těstem, lahodnou sladkou ale kořeněnou chutí. Ovšem, kdo si hlídá příjem a chce si ho dopřávat pravidelně, ale zároveň nechce kynout jako ten perník v troubě, je potřeba si recept upravit tak, aby byl co nejlepší, nejchutnější a přitom nám dal do těla super živiny, nasytil a dodal potřebnou energii. 

Tento recept je jednoduchý, snadný a zabere všeho všudy 10-15 minut přípravy. 

Moc mě baví, jím ho každý týden jako svou odpolední svačinu a zákusek ke kávě zároveň. 

Co více si přát? Pojďme péct...

Suroviny:
  • 75 g banánu
  • 1 ks vejce
  • 1/2 pytlíčku prášku do perníku
  • 1 lžička perníkového koření
  • 50 g vloček (instantní kaše)
  • 25 g proteinu
  • 1-2 lžíce kakaa 
  • 165 g bílého jogurtu
  • 1/2 menší cukety, dvě mrkve, jablko...
 Postup: 

No a jak postupujeme v kouzlení. 
Rozmixujeme si nejdříve suché suroviny - tzn. vločky, prášek do pečiva, koření, protein, kakao. K tomu přidáme směs tekutou = vajíčko, jogurt, banán. 
Spojenou směs promixujeme (vše dělám v mixéru/sekáčku). Nakonec si nastrouháme další vložku do těsta. Tady je to na vaší fantazii, chuti a popř. taky na stavu vašich zásob. 
Natrouháme si buďto dvě střední mrkve, nebo střední jablko, popř. menší mladou cuketku,  nebo třeba kombinaci těchto surovin. Tuto vložku doplňte do těsta, promíchejte, vlijte do formy (já měla svou oblíbenou formu na biskupský chlebíček) a pekla jsem v elektrické troubě, vyhřáté na 200°C, teplotu jsem snížila na cca 170°C a pekla přibližně 25-30 minut. Špejle odhalí. Nicméně díky ovoci či zelenine je těsto vláčné, tak tam perníček zbytečně nesušte :-)
Variace s Cuketou byla výborná. Lehká a lepší se mi ještě nepovedl. Cuketu jsem ale pořádně vymačkala.

Cuketu je ale potřeba vymačkat od přebytečné vody, ať Vám těsto nerozblemcá!
S mrkví byl extra slaďoučký a voňavý po koření. Banán s mrkví těsto krásně osladil.

Takže neváhejte si upéct něco dobrého, obzvlášť teď, když se nám zima zase vrátila a vyhnala jaro bůhví kam daleko. S teplou kávičkou nebo dokonce kakaem je to k nezaplacení. Díky proteinu je to i super svačina po tréninku, což jsem aplikovala hned teď o víkendu a bylo to perfektní. 

Máte rádi perníček? Pečete klasiku anebo máte taky nějaký zdravější recept? Poraďte :-)

Přeji klidný a pohodový týden.

Snad Vám bude chutnat. Pokud vyzkoušíte, určitě dejte vědět, jestli se povedl.


Vaše M.

Komentáře

  1. Taky mám pro perník slabost :) Já jsem tak před 2 lety našla skvelý recept s proteinem a tak ho většinou peču podle toho :) S domácí marmeládou a hořkou čokoládou je to slast! Mrkev, jablko nebo cuketu by mě tam vůbec nenapadlo dát, skvělý tip :) Na kolik a jak dlouho ho pečeš? :) Děkuji ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. OOO, s hořkou čokoládou musí být skvělý. Recept máš u sebe na blogu? nebo jen někde napsaný na papírku, jako to dělám občas já? :-)
    Zkusila bych i Tvůj tip.

    Jinak děkuji za poznámku...dopíšu do článku způsob pečení.
    měj krásný den.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky