Dýňová "mléčná rýže"

Nejsem ani vegan, ani vegetarián a vlastně...nekloním se k žádnému stravovacímu trendu. Nejsem snad ani extrémista ( ok, nědy jsem a hodně) ale když je něco dobrý, je mi jedno z čeho to je a kdo to vymyslel.
A tohle je přesně ono. Dýňová rýže, sladký kaše a prostě. Je to výtečný dezert. 


Budete potřebovat: 
  • 1/2 dýně Hokkaido
  • Smetana 12% a více
  • Sladidlo dle chuti
  • 1 žloutek
  • Skořice/perníkové koření
Postup je velice jednoduchý. 
Dýni jsem si pokrájela na větší kostky a ty naházela do sekáčku, který je součástí mého tyčového mixéru. Zapla jsem na párkrát, aby se dýně rozsekala na zrnka velikosti zrn rýže. Poté jsem do kastrůlu nalila smetanu (cca 400-500 ml), přidala dýni, sladidlo a perníkové koření. Zamíchala a nechala projít varem, poté jsem plamen ztišila, přiklopila pokličkou a nechala mírně prohřívat cca 5-7 minut...dokud nejsou zrnka dýně měkká ale pozor - nerozvařit na kaši. 
Až bylo hotovo, odstavila jsem a smíchala lžíci horké dýňové smesi v misce se žloutkem, tuto žloutkovou směs jsem pak vlila do kastrůlku ke zbytku dýňě. Promíchala a nechala odstát, krásně to zhoustne. Já to jedla teplé, jako kaši, ale je to super dát do mističek/pohárků a dát vychladit do lednice, pak třeba ozdobit řeckým jogurtem a je to vynikající dezert. 

Zkuste zachovat tu strukturu rýže a nerozvařit celou směs, i když ani to by nebyl problém, ale je to moc fajn, když máte pocit, že to řýže fakt je. Je to provoněné podzimem a vánocemi. To koření dělá hodně. Postačí třeba jen i skořice, já zvolila perníkové.
 

Pod toto se podepisuji. Inspirovaly mě holky z Paleo skupiny na facebooku a je to fakt dobrota. 

Zkustíte to? 

Mějte krásný den.
Vaše M.

Komentáře

  1. Pani a ja si uz fakt myslela, ze je to z ryze :) vypada to tomu hodne podobne!! Urcite to musi byz dobrota a navic ted v tech mrazech to urcite krasne zahreje :) tady se neradim k zadnemu smeru. Presne jak pises, kdyz me z toho smeru neco chutna, tak si to s radosti pripravim :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, já byla velice mile překvapená Míšo, až budeš mít chuť na něco fakt vánočního...je to vynikajicí!

      Vymazat
  2. Dobrý den, výborný recept, ale opsaný. Originál je od skvělé Lucky Grusové z Paleosnadno.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky