Když sacharidy rozhodují..aneb sacharidové vlny a já...

Je fakt, že jsem nic takového neměla v plánu.

Celou dobu se stravuji dost zdravě. Myslím, že jen málokdy
Váš přítel během sacharidový vln
Zdroj: www.bonavita.cz
sešlápnu z mé cesty ke zdraví a spokojenému tělu. Samozřejmě ale jako každý člověk nefunguju vždy na 100%, takže se stalo, že jsem si dala o lžičku arašídového másla do kaše navíc, nebo že jsem si dala nanuk (odpusťte mi Míšu!..zatím jen 1 v letošním létu!), nebo když jsem hlídala synovce, kteří oba jedli zmrzlinu a jak to asi vypadalo? Z kornoutů se valila šmoulová a čokoládová se slovy: “této, teče mi to!“ No jasně…takže to jsou moje hříchy…Ale že bych si dala hamburger, smažák nebo hranolky? To se u mě prostě neděje…už více než...uff, ani nevím!
No..ale přesto, ať se stravuju tak či onak nemám žádné výsledky!
Jednoduše řečeno, pořád na mě je slušná vrstvička tuku, která mě dost rozčiluje. Vidím na svém těle díky cvičení super výsledky. ANO!, foťák to prostě není schopen pojmout:-D
Moje tělo se pevní, nahmatám si břišáky, kvadráky na stehnech jsou..ale….jedno velké ALE pro moje tukové zásoby. Byla jsem dokonce u výživové poradkyně. Dle jejího jídelníčku jsem jedla poctivě 2 měsíce. Změna? 0.
Prostě nic. Ani deko…ani centimetříček..nic!
Takže jsem se rozhodla k radikálnějšímu řešení.

Sacharidové vlny.
Držím je momentálně 2 týdny. Určitě se zeptáte, na výsledky. Ty ale teď hodnotit nebudu. To až za 4 týdny, kdy se zvážím, změřím a vyfotím. Pak teprve budu schopná říct, jaký efekt a smysl tento cyklus měl, nebo neměl, že ano…
Každopádně, chci se s vámi podělit o dosavadní postřehy, nálady, výsledky, hlad a prostě všechno co vlny doprovází.
Inspirovala jsem se snad 1 000 000  různých stránek, blogů a já nevím čeho ještě. Četla jsme si hlavně stránky profíků ale i laiků, kteří toto cyklování zkoušeli. Koukla jsem i na mé oblíbené blogy od Monči nebo Dewii, které vlnění taky vyzkoušely.
Hledala jsem vzorové jídelníčky a princop toho, jak to celé funguje.
O tom, jak to funguje a co to je…nebudu psát. Myslím, že to nemá smysl a hlavně vím, že jedno období, kdy vlnili všichni a všude je už pryč a tak jistě máte přehled o tom, co to je.
Ve zkratce – vedete vlny v navyšování a následnému klesání v objemu přijatých sacharidů.

Moje vlny? Nastaveny takto: 50 g, 50 g, 100 g, 150 g, 200 g, 250 g.
Na moji váhu a úroveň tréninků je to myslím akorát…
První týden kdy jsem začala…jsem si dala vlnu NULA!
No můžu vám s klidem na srdci říct, že jsem opravdu měla v plánu každý den tvrdě cvičit, aby mé výsledky byly co nej…
No a teď zpět k realitě. První den, kdy jsem začala vlnou 0 to bylo fakt super. Ráno jsem se napila proteinu a šla do práce, která není fyzicky náročná, takže pohodička. Oběd ve formě kuřecího masa a nic…OK, všechno super. Svačina, protein s vodou…
No a pak jízda domů, kdy jsme si říkala, že sotva klapnu dveřmi, nasoukám se do „úboru“ a jdu na to! HA HA HA Mirko, dobrý vtip!, takže jsem došla na autobus, vylezla schody a točila jsem se jak na pouti. Byla jsem totálně oslabená a věřte mi, měla jsem fakt dost. Každý den doma vybíhám schody do našeho třetího patra jako nic...a teď? Funěla jsem ve dvojce a říkala si, že si asi přeci jen hajnu a bude…nevím, jestli jsou na tom skutečně jen vlny. Trpím na nízký tlak (tedy spíše kolísavý), takže částečně i toto může být důvodem..ale i tak jsem poznala na svém těle značný úbytek energie. 
Povečeřela jsem bílky a byla jsem ráda, že je večer a zítra už se těšila na 50g den. JUCHŮ.
No...postupně se to jen a jen zlepšovalo. Samozřejmě úměrně tomu, jak stoupal počet sacharidů.

Můj první víkend, kdy jsme měla navýšení na 250g bylo úchvatně. K obědu 120g přílohy, což je pro mě ráj…a po rýžových chlebících a nekonečných porcích kuřecího, to byl prostě ráj na zemi.

Tak a teď mé postřehy:
  •           Zvykněte si na hlad…občas se prostě ukáže a do jídla je daleko. I když musím kriticky říct, že po víkendu, kdy jsou sacharidy na maximu, tak to pak následující malou vlnku (50g) tak nebolí. Tělo je napapané a dá se to.
  •           Můj nejlepší přítel na této cestě? Obrovská láhev vody…opravdu, najednou pijete ani nevíte jak. Momentálně spotřebuju denně 4l vody
  •      Zamilujete si všechno, co jíte, protože...hlavně, že jíteJ pro mě tedy …tvaroh (vlny nevlny, prostě ho miluju), tofu, kuřecí masko a můj protein!!!!
  • -          Milujete jakoukoli porci, ať je jakákoli!
  • -          Cvičení začnete sem tam vnímat jako výcuc poslední špetky energie (to se týká nizko sacharidových dní – tedy aspoň u mě. Prostě jsem cvičit nedokázala, pár výpadů, dřepu , nebo těžší činka a bylo po mě!).
Nevýhody a strasti?
  •       Pro mě jednoznačný obrovský deficit ovoce….ovoce miluju a byla jsem zvyklá jíst ho každý den (banáááán, jablkáá, pomerááánč. rybííííz, meruňky a hlavně melooouuun!….oooo už chci, chci a chci!!!)
  •      Další deficit většiny mnou oblíbené zeleniny – mrkev, kukuřice, hrášek, celer…jedná se o sladší zeleninu, která by se také neměla při vlnkách jíst…achjo!
  •    Sůl…nesolím. Hodně piju, takže bych nechtěla zadržovat vodu a při vlnění se vůbec solit nedoporučuje…takže kořením – uzená paprika, sladká paprika, česnek, kari, pepř, bylinky…to jsou moji kouzelníci v kuchyni.
  •      Musíte plánovat. Je fakt, že je to dost nepohodlné. Musíte si chystat jídlo s sebou. I když, upřímně zas až tolik toho jídla není, aby se to nedalo. Ale takhle jsem nad tím nemusela přemýšlet. Měla jsem chuť na kuskus, zeleninu a rybu? Šup s tím do krabičky a šlo se do práce. Chtěla jsem k večeři upéct batáty? Proč ne? Už byly v troubě a já se těšila…teď to moc nejde. Musím uvažovat nad tím, co jím víc, než kdykoli jindy. Takže mě to trošku omezuje, ale vlny se nedrží do nekonečna, tak to taky beru. 
  •      Je fakt, že váš jídelníček bude dost jednotvárný a stereotypní. Kuře, rýžové chlebíky/rýže, protein, tvaroh, tuňák…nejčastější suroviny.

Zatím to zvládám. Konkrétně dnes jedu druhý den 50g a už vím, že od zítra to bude úplný máček. 100g je přeci jen hezčích než 50g, takže pohoda, klídek. 
Taky musím říct, že nedržím úúúúplně na 1000%. Konkrétně teď o víkendu jsem měla 250g den a nejedla jsem podle jídelníčku ale „od oka“. Dala jsem si pořádnou porci melounu. Bylo úděsné horko a to jsme si prostě nenechala vzít. Taky jsem měla buchtu od kamárdky…takže sobota byla hřešící ale s tím, že jsme už pak sacharidy stopla a bylo! Takže dopoledne jsem tento hřích dopřála...pak už jsem jela tak jak jsem měla.
V neděli jsem se už držela plánu 100%…Myslím si, že jeden ten den je i pro tělo „sacharidovým šokem“, které celý cyklus zase rozhoupe k lepšímu.
Měřím se a vážím, co týden…řeknu jen to, že váhový úbytek je malý. Nic moc…čekala jsem, že to bude lepší, ale nezoufám a ani nezahazuju. Uvidím, co na to tělo, až to bude měsíc. 
V centimetrech vidím nějaké to zlepšení. Něco šlo asi pryč, ale nejsem si jistá, zda to není jen už moje autosugesce. Každopádně mám v plánu zajít si na Inbody a nechat si přeměřit tělesný tuk. Jak ten je na tom. V porovnání s tím, když jsem se byla měřit v dubnu u poradkyně.
Doufám, že to k něčemu bude. Nepotřebuju dávat dolů X kilo. Chci jen zredukovat tuk a snažit se o minimální ztrátu svalstva.
Dnes je to ode mě zatím vše…zbytek dodám během mého vlnění a snad budou i nějaké výsledky, které vás možná inspirují. Snad ale budou výsledkem pro mě a mou snahu.

Hezký sluníčkový den vám všem,
Vaše M.


Komentáře

Oblíbené příspěvky