Dýňový koláček s tvarohem

A je to tady. 

První listopad. Takže co to znamená? Inu, změnil se nám čas, jak víme. Trošku to možná některé mate. 
Taky to znamená, že většinu dne bude tma! Ráno v 5 vstáváme do práce a když se kolem půl čtvrté vracíme, začíná se pomalu smrákat. Mě to ale vůbec nevadí. Teď ne. 
Konec roku = Vánoce. 

Vánoce = pohoda, čaj a krásná výzdoba. 

Takže to je vlastně všechno fajn. 

Začne mě to štvát až po novém roce. Jaro daleko, zima, břečka na cestách. Žádné kouzla, rolničky a cukroví. Prdlajz!


Takže teď si to užíváme. Čajíky (s rumem),  svíčky (viva la Ikea), koření (skořice, perníkové, pomerančová kúra, citronová...všude), dýně (hodně), mandarinky (ještě víc), čepice, huňaté oblečení, deka u televize a tak nějak.

No a k tomu všemu pasuje i tento koláček. 



 Vláčné těsto, tvarohová náplň, vůně citronové kúry. Čaj (pro mě s mlíkem - zabte mě) a je to.

Recept - korpus:

  •  45 g otrub/vloček/mouky
  • 1 vajíčko
  • 1 hrnek nastrouhané dýně Hokkaido
  • lžička škořice
  • lžička prášku do pečiva
  • lžíce tvarohu (rozbalila jsem balení 250 g ve vaničce)

 = vymixovat/vymíchat do těsta.

Naplnila jsem s tím malou formičku na koláč. Udělala důlek a vytáhla těsto do okrajů. Těsto na korpus je vláčné díky dýni, takže jsem pěchovala lžící.
Poté jsem si připravila náplň.

Zbytek tvarohu, který jsem použila i do těsta. K němu jsem přidala jedno vajíčko, sladidlo, citronovou kúru. Vlila jsem do připraveného korpusu z dýně a je to.

Šoupla jsem to do trouby, kterou jsem si předehřála na cca 160°. Pekla jsem dozlatova. Cca 25 minut. Nechala jsem v troubě dojít.
Nejlepší je, když vychladíte koláč v lednici. Například hodinu před jídlem ho vytáhnete, ať není jako led. Tvaroh pěkně zatuhne. Chutě se spojí, a je to pecka!

K tomu jsem udělala Chai Latté a nechala jsem se unášet podzimními vůněmi.


Krásný první listopadový den Vám všem!

Vaše M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky