Plněné celozrnno-jáhelno-bramborové knedlíky



Hezký Zelený čtvrtek vám všem!!!

Ano ano, zelený čtvrtek neznačí jen to, že se neodvratně blíží Velikonoce ale také to, že by se v tento den mělo jíst "zeleně". Nenapadlo mě nic extra - špenát, zelí, brokolice je klasika. A ani jedno z toho momentálně nemám doma. Takže inspirace u Lucie a improvizace má za vinu tento úžasný lehký, zdravý a super oběd, nejen na zelený čtvrtek, protože na něm nic zeleného není, kromě salátu, který jsem "spíchla" k němu. Ne, že bych nějak slavila Velikonoce, či snad ctila svatý týden ale i tak je to super "záminka" jak si zpestřit jídelníček. Ale..musím říct, jak už jsem psala v jiném příspěvku, velikonoční nálada je u nás doma delší dom
Takže s plným bříškem štěstí vám sepisuju tento recept a doufám, že vám bude chutnat stejně jako mě!


Abych si recept opět trošku upravila, použila jsem všechno od oka. Nemám ráda vážení a přesné odpočítávání - pokud není vyloženě nutné. Ubrala jsem dost mouky - namísto 100g jsem dala cca 80g. Je pravda, že jsem pak knedlíčky válela v celozrnné mouce, aby se nepřilepili ke dnu hrnce..takže možná jsem se na těch 100g dostala. Ale jak říkám, chce to přizpůsobit surovinám. Když je těsto moc lepkavé - přidám mouku. Logické a praktické. A hlavně, 100x ohrané!

Tak a teď recept:
Spařila jsem si a následně uvařila cca 50 g jáhel,
zároveň jsem si uvařila cca 5 menších brambor,
připravila jsem si do mísy mouku - viz. odstavec výše,
špetka soli, 
1 vejce

Těsto, celkem dobře se s ním pracovalo,
jen kdybych ty brambory nechala více vychladnout.
Vše jsem nechala vychladnout - nastrouhala jsem najemno brambory, přidala jáhly a vlastně všechno dohromady. Vytvořila jsem kompaktní těsto. Mezitím se mi už voda vařila. Náplň. Zde jsem použila fantazii. Já jsem pro sebe volila uzené tofu (můžete použít i uzené maso a jsem si jistá, že to teprve bude lahoda - jak říkám, improvizovala jsem, co dům dal). Přítel je sladkomil, ten je bude mít na sladko a to s jahodami. Taky jsem zvědavá, co na ně bude říkat. Já jsem si ještě udělala jeden knedlíček se sýrem, a vím, že nikdy už jinak!! Mňam - prostě super lahoda. 





Ke knedlíčkům, které tedy byly různých velikostí a tvarů, jsem si připravila salát. Jednoduchý ale hlavně celý zelený - polníček, salátová okurka. Balsamico, sůl, olivový olej. No stess. 



Jak můžete vidět. Vyšlo mi to tak cca na 8 knedlí. Ty dvě větší jsou moje, tofu a sýr. Ten malinký je s uzeným tofu. To byla moje porce. Pět knedlí mi zbylo...4 s jahodama a jeden tam je doufám s tím tofu, už nějak nevím...šlo to samo a mimo mě, takže bude překvapení:-)


Doufám, že si pochutnáte stejně jako já. Náplň si můžete udělat prakticky jakoukoli. Záleží jen na vás, vaší chuti, fantazii a zásobách. 


Přeji vám dobrou chuť a příjemný zelený den,
Vaše M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky