Bramborovo celozrnné pidi houstičky

Hezký sluníčkový den,

teda aspoň tady u nás v kraji razovitém to celkem peče, takže je hned den lepšejší. 
Pro mě určitě, absolventská práce už leží paní ředitelce na stole a mě už čeká se "JEN" naučit na zkoušky a huráááá, FREEEEDOOOOMMM! 
No..ne tak docela a ne tak na dlouho. Ale uvidíme, aspoň jedna věc z pomyslného seznamu padla, takže..uf!
Zjistila jsem (a určitě to není velký objev - Mirko nejsi tady sama!), že pečivo v obchodech je jaksi taksi šizené, až bych brečela a jelikož celozrnné nic moc a nebo to stojí peněz, že na mou spotřebu to není to pravé. Takže!! Jsme se hecla a uplácala jsem si svoje mini pidi houstičky, které krásně voněly, ještě teplé byly naprosto bezkonkurenční, udělala jsem si je přesně na "své" porce a vystačily mi na 3 dny, za 1/2 cenu! Přemýšlela jsem, jak to udělat, abych nemusela jít do obchodu pro čerstvé kvasnice (lemra lína!) a tak jsem to prostě naplácala do sebe a čekala, co z toho bude. Takže recept je zde až teď, protože jsem musela přeci otestovat výsledek. A byl více než povedený!
Ještě horké, vláčné a táááák voňavé!

Takže jdeme na ně!

Těsto:
1 větší brambor - na jemno nastrouhat!
300 g celozrnné mouky
1/2 balíčku sušeného droždí
cca 2 dcl vody (přidávat postupně)
sůl
+
a vše dle vaší chuti, fantazie a hlavně domácích zásob - u mě to byly slunečnicové semínka a seznam

No a postup? Tak ten je naprosto geniální. Prostě jsem to patlala a patlala až z toho bylo těsto. Nechala jsem skoro hodinku kynout na teplém místečku. Po vykynutí jsem si pomoučila pracovní desku, předehřála troubu a těsto rozdělovala na menší bochánky. Pletla jsem různé tvary, pletla a nebo jen udělala bocháneček. Povrch jsem pomazala mlékem a posypala semínky. Část semínek jsem zapracovala do těsta.


Pekla jsem, až byly houstičky dozlatova vypečené. Celý byt voněl jako pekárna a já čekala u trouby s nožem a máslem!
Nemělo to chybu! Nechala jsem vychladnout (jen lehce) a na svačinu padly 2 a mohla jsem se rozplynout. Máslo se krásně roztékalo a díky bramboře jsou houstičky vláčné, kypré ...né vysušené "dlažební kostky". Samozřejmě druhý den už to nebyl takový orchestr ale stačilo rozkrojit a šoupnout do toustovače, rozpéct a bylo to...opět zpět! Achjo...vidím to tak, že tohle dopíšu a jdu zadělat na těsto!
Bohužel více fotek jsem nestihla...proto to není ani žádná kvalita...hold, chuť zvítězila!

Doufám, že vám budou moje pidi housky chutnat. Ať už z nich ty housky uděláte nebo z toho uděláte "jen" chleba, či pletýnky, rohlíky..co vás napadne. Určitě plánuji těsto doplnit o nové ingredience. Bylinky, sušené rajčata, olivy, koření, ořechy....No ...jak říkám. Gastronomie jako bílé plátno...jen my na něj kreslíme:-) 

Hezký den Všem!
Vaše M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky