Karneval chutí 2014

Krásnou neděli Vám přeji!

Taky jste tak smutní? Mě přijde, že ten čas letí čím dál rychle a to přesně neúměrně k tomu, jak já potřebuji. Když jsem chtěla, aby to už uteklo a byl duben...tak od ledna se to táhlo jak želva s oteklými chodidly...A teď? Když potřebuji ušetřit každou vteřinku, chvilinku či moment, už je zase neděle a květen se překulil do druhé půlky. No humus!
Navíc, samozřejmým zákonem schválnosti je, že celý víkend "prochcal" a když budu sedět přes týden v práci a nad učením, bude krásně a teplo. Klasika. 

V sobotu (i přes ten masakr venku), jsme se vydali na "gastro" Karneval chutí. Je to výstava z oblasti gastronomie, která se pořádá na výstavišti Černá louka v Ostravě, už od dob, kam až moje paměť sahá. Chodím tam už pomalu 9 let v kuse, každý rok pravidelně. Hold jsem odevzdaná "svému" oboru a prostě, nějak se z toho stala tradice. 
Od let, kdy jsem nastoupila na hotelovou školu, kde jsem ihned maturitní obor opustila, později se vyučila kuchařem a číšníkem a ještě si udělala pro změnu i maturitu, chodím na gastro festival každým rokem a vždycky se stejně těším. Prostě nevěděla jsem co roupama. 
Takže i letos, jsem narychlo vybíhala z domu v půl desáté, abych v deset byla nastoupená u výstaviště. Chodím tam vždycky ráno, kdy je nejmíň lidí a já si to můžu projít v klidu, bez strkanic a aniž by mi důchodci běhali po hřbetě kvůli ochutnávkám a vzorkům zadarmo!
Najdete tady opravdu všechno, co vás napadne, že by se pro gastronomii mohlo hodit. 
Od kuchyňského náčiní, spotřebičů, nápojů, surovin regionálních, cizokrajných či exotických. Taky stolování, barmanská show, speciální menu, nové technologie, technologické postupy v přípravě pokrmů, oblečení pro kuchaře a servírky/číšníky. Hotelnictví...prostě....moc moc moc věcí. A to je něco pro mě. 
Vběhli jsme dovnitř a prošli každý stánek, zastavili se nostalgicky u tabule "mé" školy, zavzpomínali a šlo se vybírat, co si vezmeme domů. 

Pro mě to bylo jasné. Hned u vstupu jsem narazila na BIO marmelády, bez přidaného cukru s 98% ovoce v každé skleničce! Úžasné kombinace ovoce, příjemný chlapík za pultem, no neber to! 
Popadla jsem plastovou lžičku a vrhla se na ochutnání všech příchutí...


Navíc, musíte uznat že i design je ohromně ŠIK!
Byla zde na výběr: 
Zahrada (malina, rybíz, josta, višně)
Indiánská borůvka
Meruňka
Rakytník a hruška
Hruška

Všechny byly moc fajn, osvěžující, sladké, husté a fakt super. Já si vybrala Indiánskou borůvku. Jemně kyselkavá, prostě trošičku pikantní ale sladká zároveň. Hned jsem věděla co s ní a těšila se na snídani:-P
Abych teda udělala menší reklamu tomuhle super sympatickému obchodu, určitě vám doporučuji tuhle stránku navštívit a objednat si kvalitní dobrotu. 
Všechny informace a nabídku naleznete tady Je to moc zajímavá stránka, kde se můžete dočíst, jak vůbec BIOLÁDA vznikla a proč. Musím uznat, že tato rodinná firma je moc sympatická a nepletu-li se, prodával zde i sám Libor, který nám doporučil velmi ochotně, která bioláda je ta nej a pravá pro nás. 
Navíc, na webových stránkách najdete i nabídku sirupů, šťáv a dalších dobrot, které jsou skutečně kvalitní a za přijatelnou cenu!
Kvalita fotky nic moc, nebylo dobré světlo a moc lidí, ale jen abyste viděli výběr:-) + cenu:-) 

Dál jsem zavítala ke stánku s HRAŠKOU. Asi víte o co se jedná, ale jelikož než jsme oběhli celou síň, u stánku už byli důchodci ve velkém - to víte, ochutnávky. Takže moje nervy na to neměly, a i když jsem chtěla balení hrašky vzít sebou, vzdala jsem to.

Za to u maďarského obchůdku jsem se zastavila, protože tady jsou mé oblíbené a vysněné a prostě nejlepší jablečné chipsy, které jsem kdy jedla. Jsou úžasně křupavé, sladké a nádherné!
Takže další spokojenost. Kdo by chtěl tyto chipsy a další zajímavosti z Maďarska ochutnat, skočte na ulici Tyršova v Ostravě (vedle Imeprialu) a nebo na internetový obchod.

Přítel zavětřil pečené čerstvé cookies, takže i tady jsme se zdrželi a ochutnali.
Samozřejmě zde byl i stánek od známé firmy Čokoládovna Troubelice, se kterou jsem se seznámila díky dubnovému Zajíci v krabici
V krabici jsem měla kakaové máslo, kakaové boby a taky mini pidi dózičku s kakaovým nápojem Franko. Stánek byl v obležení důchodců, kteří když zjistili cenu, odcházeli s kroutící hlavou...Co dodat? 

Musím říct, že jsem byla moc ráda, že jsem na Karneval zavítala a jsem ještě šťastnější, že jsem odcházela podstatně brzy, protože už v 11:30 zde byla první vlna davu, který prostě bránil v klidné prohlídce, takže to byl dobrý tah!

No a ráno? Ráno na mě čekaly úžasné žitné palačinky s BIOLÁDOU z Indiánských borůvek, k tomu mistička řeckého jogurtu s mandlemi a hrnek čaje. No, řekněte sami, co lepšího je na zemi? Než líné a sladké nedělní ráno. 

Co jste měli na nedělní snídani vy? Něco extra nebo klasika? Podělte se!
Tak, už aby tady bylo zase!
Přeji vám krásný vstup do dalšího týdne, užijte si slíbeného krásného počasí. Já budu asi plně vytížená, takže nevím, kdy tady padne další recept, či kec, nebo prostě něco...takže krásný večer vám všem!
Vaše M...

Komentáře

  1. Za skvělými chutěmi už dlouho jezdíme do států na pomezí Evropy a Asie. V poslední době nám učarovala gruzinská červená vína a celkově ta místní pohostinnost. To je fakt něco, co stojí za to si zažít. Gruzínci jsou fakt velmi vděční lidé a jako když jsme tam byli, tak jsem měla pocit z každé koruny, kterou jsme jim tam nechali. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky