TEST - jogurtů/nejogurtů = dezertů

Dobré ráno!

Tak co na to říkáte? Já vstávala už v půl šesté ráno - byť jsem vůbec nemusela ale vytáhlo mě z postele to sluníčko! Nemá to chybu. Hned jsem si udělala snídani. Otevřela okno dokořán a snídala s vůní léta. Stálo to za to!
Co  jsem si dneska pro vás připravila? Udělala jsem ze sebe testovací morčátko a šla do sojových a rýžových jogurtů/nejogurtů. Ochutnala jsem ty nejznámější, takže možná neudělám ani žádný objev (žádná Nobelovka nebude), ale aspoň přiblížím chuť a kvalitu vám, kteří jste je ještě neměli a třeba plánujete jejich koupit. 
Vyzkoušela jsem produkty od tří značek. Je mezi nimi i jeden rýžový jogurt. No, nerada říkám jogurt, proto i sám název je takový všelijaký. Jedná se spíše o DEZERTY. Rádoby pudinky, protože kolem jogurtu to ani nešlo, ani u něj neleželo. Takže tak. Tím však nechci říct, nebo nechci aby to vyznělo tak, že nejsou pro mě "dost dobré", když to nejsou jogurty, naopak. Mám je moc ráda a teď vám představím, které na mě udělaly největší dojem!

KLASIKA:
ALPRO SOYA DEZERTY
Vyzkoušela jsem všechny 4 příchutě, ovšem tu nejlepší - VANILKU, jsem jednoduše nestihla vyfotit..
Vanilka a klasická čokoláda chybí...
ale myslím že znáte aspoň jak vypadají...
Takže popořadě. Vanilku jsem měla jako první. Dostala mě svou jemností, hladkou konzistencí a prostě hned jsem si vzpomněla na dezert od DANONE, vzpomínáte si? Vypadal podobně - co se vzhledu týče (kelímek). A opravdu musím říct, chutnal stejně tak dobře. Opravdu jsem si pochutnala a jako svačinka sednul jako p***l na hrnec. 
Další v řadě byl dezert TMAVÁ ČOKOLÁDA. V první chvíli jsem neviděla rozdíl, když byly vedle sebe v regále, ale po otevření a ochutnání mi bylo jasno. Jedná se o hořkou čokoládu a tento "pudink" byl fakt super. Miluju hořkou čokoládu jako takovou, takže tohle mě mile překvapilo. Je to asi něco jako pudink tmavá čokoláda od Dr. Oetkera. 
Další přišel na lžičku dezert ČOKOLÁDA. Už od pohledu byl světlejší, nejen pudink samotný ale i kelímek. Což vám přirozeně napoví, po čem sáhnout. Dle vašich preferencí. Tento byl taky fajn...co dodat. Prostě pudink, o kterém bych vážně neřekla, že je sojový. 
No a poslední byl dezert KARAMEL. Obecně tuto příchuť nemusím. V ničem a nikdy. Takže zde to byl opravdu jen pokusný nákup. V rámci tohoto příspěvku, protože normálně bych si karamel nevybrala dobrovolně. I když musím kriticky říct, že nebyl vůbec špatný. Přišel mi z těch 4 asi nejsladší. Ale musím uznat a vzít v potaz, že mě mile překvapila vůně a jemná chuť skořice, kterou bych v karamelovém pudinku nečekala. Nakonec mi moc chutnal. A co je co říct!!!

VERDIKT:
Za mě musím fakt říct, že vanilka a tmavá čokoláda vítězí a mají u mě jedničku s hvězdičkou. 
Co se složení týče. Všechny kelímky mají okolo 85 (vanilka) - 93(tmavá čokoláda) kcal. Takže, dá se to i při dietním režimu, ovšem určitě by to asi nemělo být součástí každodenního jídla. Což je logické, protože jestli nejste Rotchild, nebude to možné. V plné ceně bez slevy, stojí tito miláčci okolo 21 Kč na kelímek. Já je koupila v tescu v akci za 15 Kč, někde byli i za 17 Kč...takže dají se sehnat v akci. to jo. Ale určitě se kvůli mlsání (za které je považuji) nebudu hnát do obchodu a vypláznu skoro 50 Kč za dva pudinky, to fakt ne. Takže za cenu - NE! V každém kelímku tedy ještě je okolo 3g bílkovin, což je taky přijatelné a docela fajn zpráva. 
Ale jako zpestření, změnu a za zkoušku to určitě stojí!

SOJÁČIK - SOJAPRODUKT

Další pán na holení přišel můj věrný přítel Sojáčik. Je to sojový jogurt, který se vyrábí na Slovensku. Většinou ho lze koupit hlavně ve zdravých výživách. V málokterém obchodě ho mají, ale musím říct, že jsem ho potkala v Tescu a mile mě to překvapilo. 
Já většinou dostanu od mamči z Makra celé plato, takže se ke mě dostaly všechny příchutě. Což jste si mohli všimnout v mém článku o šmakounové náloži.
Takže ochutnala jsem všechny: Meruňka, Jahoda, Borůvka, Lesní plody a Čokoláda. 

Abych vás s tímto produktem seznámila. Co se chuti týče. Určitě v porovnání se Soya dezertem by vás mohl lehce zklamat. Zde už to není ten dezert s klasickými příchutěmi, dezertům vlastní. Zde jsou hlavně ovocné příchutě. Sojáčik je trošku ...já nevím jak to správně vysvětlit. Prostě po prvním ochutnání si řeknete, že je trošku "umělý". Má takovou ostrou ...nebo. Jednoduše, je to sojový jogurt, slazený fruktózou a glukózou. Tyto dvě sladidla jsou důvodem oné pachuti. ALE, jsou super. Vychlazené ovocné pudinky, které mi chutnají. Jsou osvěžující a třeba já si je míchám s tvarohem nebo si je naliju na ovoce a není to nic proti ničemu. Konzistenci mají podobnou jako Soya dezerty, trošku řidší. Určitě nedoporučuji je nechat zteplat. Měla jsem je tak párkrát v práci nebo ve škole a už to není ono. Zřídnou a ..nene! lepší chlazené!

VERDIKT: 
Za mě, proč ne? Už jsem se jich asi přejedla, takže mám trošku zkreslené hodnocení. Složení - v každém kelímku najdete a dostanete tak do sebe cca 3,5 g bílkoviny. Kalorií na každý kelímek je tu cca 360 KJ (86 kcal). Je to podobné jako u Soya. Jen jsou méně kalorické. Co se sacharidů týče - 4% v kelímku. 
Cena je příznivější než u Soya. Jeden kelímek vás bude stát okolo 11-15 Kč. 

KIKA - SOJAPRODUKT

Další a poslední byl rýžový dezert. Je od stejné společnosti jako Sojáčik - SOJAPRODUKT.
Je rýžový dezert vanilkový.
A zde přichází moje zklamání. Těšila jsem na něho celý týden. O víkendu jsem si udělala svačinku a jako dezert jsem si dala tento kelímek.
NO!! Nic moc! Spíše nic než moc. Umělina...samá absolutně nepřirozená chuť. Konzistence podobná jako sojáčik, ale...s cucky rýže bych řekla, nebo aspoň se o to pokusili, aby to tak působilo. Ovšem na chuti to nepřidalo. Možná to je jen příchutí? Že by chtělo sáhnout po jiné?
Nevím ale nemyslím si, že by to byla záchrana. Sice jsem se dívala na webové stránky Sojaproduktu, kde v nabídce rýžových dezertů mají i ořechový, který mě láká a kterého jsem zatím nikde nenašla, ale nevím, jestli to chci ještě zkusit.
Opravu mě zklamal a ..kdo ví. Třeba to je o zvyku? Ale raději si uvařím doma rýžový dezert a bude líp.

VERDIKT:
Za mě ne. Určitě. Prostě nemám ráda, když mám pocit že jím koktejl z prášků. Tak nějak to na mě působilo. Tím nechci říct, že vám, co tento produkt chutná, že to je svinstvo. Dle složení je podobný jako sojáčik. Jen je zde složka rýžového škrobu a sirupu. Kalorie jsou na tom lépe, je to okolo 70 kcal na kelímek. Bílkoviny pokulhávají 2 g.
Co se ceny týče. Koupíte od 12.16 Kč. Já koupila v Tescu za 9 Kč v akci, a už vím proč.

TAKŽE, to bychom měli o dezertech. Doufám, že jsem nikoho neurazila či nepohoršila. Ale doufám, že jsem vám poradila a třeba pomohla s výběrem. Uvidím, do čeho půjdu příště, lákají mě různé kozí a ovčí jogurty. Uvidím, třeba se hecnu a půjdu do toho, jen mít teď ten čas!!

Přeji vám krásný slunečný a teplý den!
Vaše M!

Komentáře

Oblíbené příspěvky