Vitamilk - recenze.

Zdravím Vás již skoro v první polovině června, toto letí co? 

Ještě nedávno všude na mých oblíbených blozích jsme sledovali pečení cukroví a teď? Najednou je to samá jahoda, třešeň a léto v plném proudu.
Inu, ne že by mi to vadilo. Naopak, jsem nadšená!

Jelikož jsem od letošního roku přestala používat kravské mléko, začala jsem se ohlížet o tom, jak mlíčko ve stravě zdravě alternovat. Chápejte, mohla bych ho vynechat úplně, ale to jsem nechtěla. Do čaje miluju mlíko (ano, piju to!), sem tam nějaká ta kaše, pečení a tak. Takže jop, hledala jsem mléka a jak víme, supermarkety jsou plné rostlinných mlék - alpro, alnatura a spol. Nicméně, ta cena...TA CENA!
Litr začíná od 40 Kč a to se mi prostě moc nelíbí. Sem tam to nebolí, ale pravidelně? 

A tak se nabízí domácí výroba. Klasicky jsem zkoušela mléko ala, přes noc namočit kokos, pak mixér, danou tekutinu přecedit a je to mléčko. No...není to ono. 

A tak...jsem hledala a našla jsem. Vitamilk. 

Slovenský produkt. Je to výrobník rostlinných mlék ale nejen to. Uděláte v něm polévky, kaše, raw mléka i ty tepelně zpracované, můžete v něm zpracovávat i ovoce jako smoothie. No...využití mnoho. 

Hledala jsem jak se dalo a v ČR jsem na něj nenarazila. Originál stál i na mě celkem dost (na e-shopu vyjde na 130 EUR, což je cca 3 300 Kč), ale díky bohu jsem našla co jsem potřebovala. Vitamilk z druhé ruky. Paní na Slovensku zakoupila a zjistila, že nevyhovuje a poslala dál. Mě tedy vyšel za 1 800 Kč. 
Hned jak jsem se vrátila z Thajska jsem Vitamilk dostala na poštu a už to jelo. 

Chudák, ještě se nezastavil.

A tady je. 

V balení najdete - stroj, nálevku, sítko, kartáček na čistění sítka, houbičku a napájecí kabel. K mašince dostanete i malou knížečku s recepty a i v návodu na používání je pár základních receptů. Což se velice hodí!


Vitamilk je ve třech barvách. Stříbrný, modrý a růžový. Já si nemohla vybírat a i tak jsem nadmíru spokojená. Je to krasavec!
Měla jsem opravdu štěstí. Vitamilk je skutečně snad ani nepoužitý a je bez jediného škrábanečku, jak vevnitř i zvenku. 
Jo, i naší Elí se líbil.
Zkoušela jsem v něm zatím jen mléka, jak ty raw tak ty tepelně upravené a co Vám budu povídat.  Je to báseň. Mlíčko je hustější, není to "voda". Teplé je skvělé, ochutnávám ho hned po uvaření. často zkouším různé kombinace. 

 - makové mléko
 - mandlové mléko se skořicí
 - kokosové mléko
 - kokosové mléko s kakaem (the best kakao ever!)

Koupila jsem si i krásnou láhev se špuntem z korku. Našla jsem v IKEA asi za 59 Kč. Skvělá věc. 
Mnohdy do mléka vhodím pár datlí na příjemné oslazení, ale je skvělé i bez něj, tak ho pak můžete používat stejně, jako klasické mléko. 
Mléko Vám vydrží v lednici cca 5 dní. Ale tohle jsem nemusela nikdy řešit. Vždycky mám okolo max. litru mléka, které za 3-4 dny upotřebím úplně v pohodě. 

Navíc - co je úplně mega. Přibližně litr mléka mě vyjde vážení na .....famfára  - 10 Kč. 

Samozřejmě, je to individuální, podle toho, jaké děláte.
Já počítala kokosové. Balíček kokosu o 250 g, které mě stálo 20 Kč v Penny, tak z něho udělám přibližně 3 litry mléka. Což je necelých 7 korun za litr. Plus nějaká ta voda. A taky sem tam přidám datle nebo kakao. 
No není to paráda? Takže, ta investice do něj se mi za chviličku vrátí. Protože mléko miluji. A děsně mě baví objevovat nové a nové kombinace. 

Další věc. "Odpad" z mléka je taky božská věc, která se dá zpracovat na neskutečné dobroty. Tady jsou například mandlové sušenky se skořicí, které jsem si odpoledne vychutnala u kávy s mandlovým mlékem. Dokonalost!

Shrnutí - KLADY.
  • Nákupu nelituji ani minutu. Mám VITAMILK měsíc, používám ho každý týden a jsem nadšená.
  • Jednoduché ovládání - knoflíčky na program + START. ÍZY PÍZY. 
  • Krásné balení, dokonale a jednoduše promyšlený design, nálevka a sítko krásně padnou a usnadní práci. 
  • Skvělá kuchařka k tomu. 
  • Upotřebení parádní. 
  • Cena produktů je oproti výrobkům v supermarketech nebo zdravé výživy, směšná.
  • Krásný design. 
  • Rychlost - programy nejsou delší než 30 minut (například i polévky). 
  • Rozmanitost programů. 
  • Možnost RAW mlék. 
  • Slovenský produkt - velmi mě to potěšilo, vidět na displeji nápisy ve slovenském jazyce. Můj druhý mateřský :-)
Shrnutí - ZÁPORY.
  • Cena - nebudeme si lhát, málokdo by si pořídil výrobník mléka za tři a půl litru. To je příliš. Já bych si ho jinak taky nepořídila, kdybych nenašla takovou příležitost, jako byl inzerát. 
  • Velikost? Mě osobně to nevadí, ale byla jsem celkem překvapená, jak velká je konvice VITAMILKU. Někdo může být nepříjemně překvapený. 
  • HLUK?  - opět, já jsem spokojená a mě to nevadí, ale třeba manžel říkal, že je to už moc hlučné. Některé programy musí samozřejmě sekat a mixovat a VITAMILK hučí. 
  • Vypínání - přístroj nemá tlačítko pro vypnutí - je nutné ho po skončení programu vytáhnout ze zásuvky. Podle mě to není problém, ale jsme již většinou zvyklí, že každý přístroj má OFF tlačítko.
Jestli bych Vám VITAMILK doporučila? 
Pokud jste vegani nebo máte intoleranci na laktózu, tak určitě. Je to vynikající pomocník a i když se zdá ta počáteční investice děsivá. Já si to spočítala a velmi rychle jsem pochopila, že až tak drahé to nebude. Respektive, že se mi investice do něj vrátí. A protože nechlastám, nekouřím, neutrácím za cetky, oblečení, boty a kabelky. Udělali jsme si doma radost. 

Třeba jsem Vás inspirovala. Co Vy? Pijete klasické kravského mléko nebo pijete alternativní verze a nebo mléko vůbec ne? Jsou tady nějací vegani/vegetariáni? Mějte krásný den. Vaše M.

Komentáře

  1. Vitamilk jsem poprvé viděla u youtuberky Camie a když jsem se na něj také podívala, kvůli ceně jsem to hned zavřela. Ale za půlku už to není tak strašné :) Máš pravdu, že když člověk vyrábí mléko doma, je to tak lehce ochucená voda, není to vůbec husté. Ta knížka s receptama je parádní věc! Jinak já používám normální mléko :) Miluju třeba pudink a vím, že se mi z rostlinného moc nepovedl :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano ano, u Camie jsem ho viděla taky. Když vařila polévku a tak. Potom ještě u VERU Veg. No a já si na něj dělala zálusk opravdu dlouho...šetřit se vyplatilo a teď to nemá chybu. Krémové kakajíčka jsou na denním pořádku a ze zbytků se dá krásně péct. Ani kapka nazmar :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky