Copak jíš Mirko?

Konečně se mi podařilo nastřádat pár fotek jídel, které vypadají vcelku normálně a dali se jíst jinak, než jen z misky a bagrem v ruce.
Celkem mě zase začalo bavit chystat si jídlo a mít z něj pak hezký pocit, protože, proč ne?
Už dávno nejsme zvířata s kyjem v ruce, kdy jídlo plnilo jediný účel - energie a přežít.
Pro nás je jídlo rituál, čas, který trávíme jen se sebou a nebo s našimi blízkými. Můžeme si u něj povídat a užívat si klidu a pohody, kdy si vyhradíme čas jen a jen na jídlo a to je přece úžasné.

Ne vždy se mi to podaří tak krásně a plnohodnotně, jak píšu výše, ale snažím se, abych aspoň jednou denně jídlo měla v klidu, u stolu a bez klávesnice.

Většinou je to odpolední svačino/oběd u kterého s manželem probíráme jaký jsme měli den, co nového, co se dělo, co se dít bude a nebo jen kecáme o čemsi u svíček s vůní hrušek s karamelem. Protože je podzim, že...


Flank steak (hovězí pupek) s hranolkami ze sladkých brambor - nikoli batát (věděli jste, že je v tom rozdíl?).
Pro manžela chipsy z obyčejných brambor.
Flank steak jsem koupila prvně, měla jsem obavy, že budeme žvýkat hodiny, ale byla to delikateska. Máme rádi medium. 
Na první pohled to vypadalo jako vepřová játra, ani jsem tomu nevěnovala pozornost. Ale kravička na obrázku a Lukáš :-) hned jsem se ohnula do regálu, navíc v akci za 1/2 ceny, super kup!
Sladké brambory jsou skvělé. Jsou více moučné, řekla bych, uvnitř bílé - nejsou jako batáty, na které jsme zvyklí ze supermarketu. Moc mi chutnali. Dala jsem na ně jen sůl, pepř a chilli. Upečené v troubě byly skvělé.
A tady je hned druhý počin z téhož masa. Koupila jsem totiž ty balení dvě. Flank steak a k tomu fazolky na česneku. Večerní chlebík k tomu. Prostě dobrota. 
A jak na něj? Flank steak je maso z hovězího pupku. Hodí se právě na rychlou úpravu. 

Jak na Flank steak? 

Je to velmi jednoduché a hodně rychlé. Masko potřeme olejem a položíme na opravdu rozpálenou pánev. Z každé strany si žádá 4 minuty. Hlídejte time!
Poté, po opečení z obou stran, vložíme steak do vyhřáté trouby na cca 100-120°C a necháme dojít cca 15 minutek. Poté steak krájíme přes vlákna šikmým řezem. Podáváme, papáme, mlaskáme. 
No a toto, vážení, je moje víkendová snídaně po festovním tréninku nohou. Chutnala mega dobře. Teď nevím, jestli to bylo tím, jaký jsem hlad po cvičení měla a nebo tím, že se mi to fakt povedlo.
Je to cuketová, ovesná kaše. Nahoře je opečenu Buro banán, lžíce kokosového mléka a 40 g arašídovo-kokosového másla od Šufánku. Chi chiíííí, tolik štěstí v jedné míse. A jo, je to celkem velká mísa. Cuketa dělá svoje. 
#objemdeladojem.

No a abych to zakončila tím, o čem jsem psala na začátku. Miluju přesně tyto chvíle, které z podzimu dělají opravdu nejpůvabnější roční období. 
Konečně přišel čas na to, zapálit moji milovanou Yankee Candle. Dát si koláč, čaj a udělat si čas jen a jen pro sebe a své milované. 

Chutná to úplně jinak a i když jsem koláč  v sobě měla za 10 minut, povídali jsme si další hodinu a pocit z něj zůstal až do pondělí, kdy jsem do práce nastoupila klidná a uvolněná po fajn víkendu, který utekl jako voda. Dneska je už totiž zase pátek... 

A jak to máte Vy? 

Jíte teď v chladnějším období jinak a nebo stále jedete to stejné?

Přeji krásný páteční den a pohodový víkend. 
Vaše M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky