Jackfruit

Už jste toto ovoce někdy ochutnali? 
Většinou se to asi poštěstí na nějaké dovolené v exotické zemi, jako třeba Bali, Srí Lanka atd. Od hodně lidí jsem o něm slyšela. Povídali mi, jak moc dobré je, sladké a že nejde moc dobře popsat jeho chuť. 
Nevěřila jsem, viděla jsem na obrázcích. V takové zemi jsem nikdy nebyla, takže taky jsem neměla ani možnost jinde ochutnat. 
Na trzích z Afriky jsem měla možnost zkusit hodně druhů ovoce. Od ananasu, přes mango, banány, maracuju až po durian. Nejvíc ale mému jazyku i srdci lahodí právě Jackfruit. 


Je to největší ovoce na světě. Koukala jsem na videa, kde jsem viděla, jak rostou tyto obří plody na stromě. Můžou mít i 25 a až 30 kilo a přitom rostou rovnou u kmene na poměrně krátké stopce. Vypadají jako krásný zelený ježek. Fazolovitý tvar je boží ale ta mana nebeská uvnitř je ještě lepší!


Vyplatí se, dát si při loupání džakie (i tak se mu nadává) rukavice. Vevnitř je totiž latexové mlíčko, které po rozříznutí a vybírání dužiny obalí vaše ruce i rty v mém případě. Takže je to dost nepříjemné, když se Vám všechno lepší, takže rukavičky pomůžou a je to fajn. 


Uvnitř vykrojte jádro a pak se krásně dostanete k obalu semen. Což chceme. Ta dužina je od bílé až po ostře žlutou, dle druhu ovoce. Je úžasně sladká a šťavnatá. Mě chutná jako banánový ananas. Ale prostě...jackfruit. Je moc dobrý. Dala jsem dužinu vychladit a byl skvělý. Osvěžující a dodá energii. 
Semínka jsou jako velké fazole. Lze je zasadit a nebo u pražit. Chutnají stejně, jako kaštany. 

Je to obr. Je ale i dost odpadu z něj a nelichotivá je i cena. Ale občas to skutečně stojí za to. 
Já se na něj těším zase jindy. Ale určitě jsem jej nejedla naposled. 
Pokud byste jej chtěli taky ochutnat ale v teple svého domova, můžete objednat tady. 
Virunga vozí ovoce rovnou z Ugandy, psala jsem již o nich a jejich ovoci zde. A ještě jednou tady. 

Co Vy? Chutná Vám exotické ovoce? A které nejvíce?Jackfruit jste už jedli? Vaše dojmy, chutě....
Pochlubte se. Hezký den.Mirka

Komentáře

Oblíbené příspěvky