Vánoční zvyky - mé vánoční Já

Ano, do Vánoc jsou to přesně DVA MĚSÍCE!
Ve mě se ale už začíná trošku chvět ta malá Mirka, která se celý rok těší na toto období.
Omlouvám se za tu kvalitu (jako kdyby to někdy kvalita byla, hahaha) ale o nešlo jinak. Elinka hlídala horké kokosky, loňské Vánoce.
Jasně, miluju léto, dokonce bych řekla, že podzim je můj favorit. Miluji pak jaro, kdy všechno tak nějak krásně a  jinak voní. Ale...přece jen, ten konec roku k tomu směřuje. Prostě, jsem milovník Vánoc. Všeho, co s k tomu patří.  Takže moje vánoční já: 
  • Dělám výzdobu s prvním adventem a je mi jedno, jestli to vyjde na 25 listopad nebo 1.12. advent, je prostě advent.
  • V tomto období již začínám taky péct cukroví. Většinou začínám perníčkama a zázvorkama. ta vůně!
  • Už od listopadu šmějdím po obchodech a kochám se vánočním sortimentem - girlandy, kýče, světla, barvy, mašle... Miluji to! (voní mi ty třpytivé řetězy na stromečky - je to normální?)
  • Řekla bych, že tak od září přemýšlím nad dárky. Přes rok si říkám - To by byl super vánoční dárek...a pak když jde na lámání chleba, nevím nic!
  • Všechno se skořicí, badyánem, rumem, pomerančem, mandarinkou...všechno je vánoční. Takže piju takový čaj, děláme si takové kaše, peču takové buchty, kafe....všechno! I svíčky.
  • Vytahuju vánoční ponožky, pyžamo, deku a nádobí - #musthave.
  • Ujíždím na vánočních písních. Michael Bubblé (chudák, to jméno?) je úžasný ale mám ráda i české variace. Ovšem, doma neujdou ani kýčovité Mariah Carrey a Last Christmas. Sorry...
  • Už několik let nejím klasický bramborový salát a smaženou rybu. Když teď nad tím přemýšlím...je to už deset let. Fííí ha! 
  • Nejoblíbenější cukroví? Perníčky, vanilkové rohlíčky a kokosové ...cokoli. 
  • Vánoční filmy. Nevadí ani americké komedie ala Santa Claus s Timem Allenem nebo Rolničky s Arnoldem. 
  • Jsem stále jako malé dítě. Ještě pořád se mi tlačí slza do oka, když vidím výzdobu na náměstí, slyším krásnou píseň, jako například v podání Karla Gotta - Adeste Fideles...nepopsatelné!
  • Zapalování adventních svíček je obřad. Odpočítáváme...
  • Svému muži ráda nakupuji adventní kalendáře - většinou dětské motivy ala Krteček, Mimoni atd.pak mu  každé ráno loupu okýnka ale čokoládu nesním. Ta je pro něj...
  • Mám rolničku, kterou doma zvoníme, jakože...Ježíšek už jde! Je to malé zlaté prasátko a je nejlepší!
  • Štědrý den = Pelíšky. 
  • Už jsem viděla trhy v Londýně, Krakově, Ostravě, Vídni...ale stále jsou u mě na prvním místě ty pražské. Úžasná výzdoba, atmosféra a ten STROM!
  • Ještě pořád nemůžu 23. pořádně usnout. Jo a je mi 27 let.
No není úžasný? A to má ještě na spodku stromečku malou rolničku a na špičce má Disney pečeť a datum edice. Nemohla jsem ho tam nechat.
  • S manželem máme svou malou tradici. Z každé dovolené si vozíme vánoční ozdobu. Už tak máme malý anglický taxík z Londýna, ručně malovanou skleněnou baňku z Vídně. Psa Goofyho z Říma a snad letos něco pořídíme i v Paříži. Moc se mi ta tradice líbí a jednou tak třeba budeme mít strom obsypaný vzpomínkami z cest. 

A co Vy? Shodneme se v něčem? Nebo jdou Vánoce mimo Vás? 

Jsou mezi Vámi taky takoví "maniaci"? 

Máte nějakou svou vlastní tradici, kterou děláte o Vánocích? Pochlubte se...

Mějte krásný den. 

Mirka

Komentáře

  1. Prej ,,23. nemůžu usnout a jo je mi 27" to mě pobavilo! :D Podle mě je ale důležité si užívat svátky :) Spoustu věcí mám podobnou, třeba že Pelíšky na vánoce jsou tradice. Přes to vlak nejede. I do té půlnoci kvůli nic vydržím! Taky všude sypu skořici a perníkové koření :) Moje nejoblíbenější cukroví jsou perníčky a rumové kuličky. Letos už ale třetím rokem budu péct zdravé cukroví :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No teda, tak to se budu těšit na článek s recepty, když už jsi pekla a fotila :-) Perníčky ...to je slast. To je fakt.
      No, začnu si střádat asi DVD s vánoční tématikou stranou, ono, na co jiného v adventním čase koukat, že?
      Tak pečení ZDAR :-)

      Vymazat
  2. Zajímavé jsou třeba i vánoční zvyky v zahraničí. U nás je to ve své podstatě hodně odlišné od našich sousedů a celkově od zbytku Evropy. Máme ty Vánoce prostě tak nějak po svém, hodně to připomíná prostě takové ty tradiční selské Vánoce namísto oslavy nějakého blahobytu. Ale i proto to má svoje kouzlo. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky