Halloween healthy food - aneb, pojďme se trošku bát.

Ano ano ano vím, Halloween, brrr, Amerika, cizí svátky, fujtajbl atd. atd. 

Já si ale nějak nemůžu pomoct. Líbí se mi, že se někde dodržují tradice a byť ano, máme "svůj" svátek mrtvých, který ctím a vážím si ho. Mám ráda nové věci a myslím si, že jakýkoli svátek, který drží rodinu a blízké pohromadě, je fajn. Ono, na ty Dušičky si tak jedině zajdeme na hřbitov, zavzpomínat na milované, kteří již s námi nejsou. Pěkné. 


Pořád ale myslím, že je důležité mít svátky pro ty živé, kteří s námi jsou a díky nim můžou s námi slavit, ať už to je cokoli. Jasně, nebudu posílat děti koledovat od dveří ke dveřím. Jsem si jistá, že v ČR by toto nemělo úspěch, dávat dětem sladkosti za kostýmy. HA HA HA. Už to vidím, ale udělat si doma strašidelnou atmosféru, dát si fajn jídlo a trošku i tou přípravou se zabavit, proč ne? 

Takže pojďte dál a nemusíte se ani bát...anebo...možná trošku jo.

A tady je jediná "hříšná surovina" našeho Halloweenského večera. A tím je plátek listového těsta. Celý den jsme celkem šidili jídlo. Těšili jsme se na večerní baštu, takže za mě jen snídaně v podobě kaše, oběd - zelenina. A pak toto. Jednou za čas to nezabije, no ne?
Navíc, toho těsta jsem měla jen kousíček. Ale taková pizza z listového těsta s olivovýma pavoukama - to byla dobrota. 
Párečkové mumie.
Byli jsme nedávno v Polsku a ano, i tam se dají sehnat kvalitní věci - nedávala bych jen na články z internetu, zkuste dát na vlastní rozum.
Inu, klobásky s 98% masa. Byly skvělé vařené ale takhle jsme jim dodali kabátek z teňoučkého proužku listového těsta ala mumie.
Batátové chipsy ala strašidelné obličeje. S manželem jsme vzali jednu větší batátu, nakrájeli na kolečka a pak už je nožíkama vymýšleli, co jim uděláme za ksichtíky. Jde to snadno a je to fajn. Jak vidíte, manžel se rozjel a popustil uzdu své fantazii. Vykrojil třeba i hlavu Frankensteina. 
Jablečný dezert - děsivé pusinky s hnus zuby.
Zdravá verze sladké tečky. Není to nic jiného než jedno jablíčko, kešu máslo a goji. Prosté, snadné, velmi dobré a vypadá to taky fajn. 
 
A takhle vypadal náš stoleček. Udělali jsme si svíčníčky z pomerančové kůry, naservírovali večeři, která vlastně byla: 1x batáta (pro oba), 2 klobásky pro každého, 1 jablíčko (pro oba), 1x plát listového těsta (rozválené) se zeleninou a sýrem. 
Voilá, jde to i takto. Vypadá to jako fajn prasárny, že je toho kopa ale v podstatě, žádná hrůza...
 No a takto vypadal náš malý Halloween.

Ten sice bude teprve zítra, ale my jsme využili víkendu a udělali si pohodový a přesto trošku strašidelný večer. 

Pustili jsme si horor, snědli si tuto večeři a užívali si pohody. 
U přípravy jsme se nasmáli, dělali jsme ji spolu a bylo nám fajn. 
A tak nějak tohle mi dává smysl. 
A je mi jedno, jestli se svátek původně slavil u Keltů a pak v Americe a nebo jestli je to křesťanský nebo jiný svátek. Slavit má i rodinné důvody, i to, zachovat tradice. 


Ale taky bavit se, mít radost, pohodu a klid kolem sebe. 


Takže, užívejte Halloween, pokud jste si udělali podobný večer, nebo se na něj chytáte, zkuste si udělat takové fajn jídlo, i kdyby jen na hororový večer doma a mějte se fajn. 

Krásné poslední říjnové dny Vám všem, 

Vaše M.

Komentáře

  1. Já jsem v sobotu pořádala halloweenskou oslavu, také to beru, že se hlavně sejdou moji kamarádi, ale i rodina a že se můžu věnovat mladším sourozencům, na které moc během školního roku čas nemám. Ty párky v listovém těstě jsem také dělala :) Super tipy! Nejvíc se mi líbí ty obličeje z batátů :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to fajn, takhle něco dělat a když je to s tématikou, je to super zábava a pohoda.
      Tak se budu těšit, co vymyslíme na Vánoce, co?:-)

      Měj se krásně.

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky