Jablečný štrůdl z vloček

Milujete jablka se skořicí? 
Já hodně! Opravdu moc....

Vzpomínám si, že jako malá jsem si říkala, co na tom ten táta vidí. Není přece nad tvaroh! Všude jen tvaroh, čokoláda a cukr! Jooooo a hodně! 
S přibývajícím věkem (jasně Mirko, je ti 200 let a jsi zkušená štrůdlářka!) jsem ale přišla na chuť spíše máku a právě oněm jablíčkům se skořicí...hodně skořice!

No a tak jsem si řekla, že jsem štrůdl neměla teda pěkně dávno. 
Mohla bych říct...že tak rok určitě! 
Pustila jsem se do toho s vervou, jablka bylo potřeba zpracovat, protože moje chamtivé oči na tržnici nešlo zastavit, měla jsem jablek víc než dost a protože je jím v 90% jen já, nas***a jsem si do vlastního hnízda. A protože víme, že v buchtě všechno chutná najednou lépe, šla jsem do toho. 

Co budeme potřebovat? 

Těsto: 
  • 1 hrnek rozemletých vloček
  • 1 a 1/2 hrnku kukuřičné mouky (lepší by byla špaldová)
  • cca 1/2 hrnku vody
  • 3 velké lžíce kokosového oleje
  • popř. sladidlo


Náplň: 
  • měla jsem 5 středních jablek
  • skořice/perníkové koření?
  • ořechy /vlašáky/


NO a teď už zbývá jen jediné. Rozpustit kokosový olej, rozemlít vločky a vše spojit, pořádně propracovat v tužší těsto. Nechala jsem chvilku odpočívat a v mezičase si udělala  náplň. Velmi jednoduché. Jablka jsem nastrouhala. Neloupu, jen vyjadřincuji. Zasypala jsem hojně skořicí. Nebylo nutné sladit, jablíčka byla opravdu hodně sladká. No a přidala jsem asi hrst nasekaných vlašáků. 

Těsto jsem opatrně vyválela na pomoučené pracovní ploše. Nanesla jsem jablíčkovou směs, vyšly mi z toho dvě menší nohavičky. 
Štrůdl jsem pekla cca 30-35 minut na 180°C (dle vaší troubky). Nechala jsem pořádně vychladnout. Jedla jsem až na druhý den. Byl skvělý. 

Nebudu Vám lhát, nedržel tak krásný a luxusní tvar jako z listového těsta. Spíše bych příště volila třeba právě tu špadlovou mouku, namísto té kukuřičné. Ale já se jí potřebovala zbavit, takže jsem ji tady udala. Nicméně, nevadilo mi to...že se mi v krabičce trošku rozlomil? To mu na chuti vůbec neubralo a snědla jsem ho i tak!

Máte rádi štrůdlíky? Který je Váš favorit? 

Mějte krásný den.
Vaše M.

Komentáře

  1. Já jsem v tomhle hrozná. Nikdy se nedokážu rozhodnout mezi tvarohovou, jablečnou nebo makovou náplňí, miluju moc všechny :D :D Stejný jako z listového to nebude nikdy, ale s tím člověk musí počítat, věřím, že chuťově byl ten tvůj vynikající :) ♥

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu - listové těsto je prostě lahoda. Hele a už jsi někdy zkusila do štrůdlu ty náplně spojit? Já teda ano...a THE best kombinace je mák + jablko a nebo mák + tvaroh! Opravdu. Moc mi to chutnalo A jablko s mákem bylo dokonalé.
      Vyzkoušej...a klidně i do listového těsta to zabal...bude to mooooc fajn. Slibuju :-)

      Vymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky