"Šunkofleky" ze zelí = zelofleky

Dlouhou dobu jsem jídávala v období podzimu a chladného počasí pečené zelí. JO, zní to divně, ale já to miluju. Když jsem ale objevila na recept zelí ala šunkofleky, úplně jsem si při čtení receptu dovedla představit, jaká lahoda to bude. A když si je zamiloval i můj muž/klasik a ne příliš nadšenec pro zeleninu, je to znamení, že to není špatný nápad. 

Co budete potřebovat? 
  • hlávkové zelí,
  • cibuli,
  • šunku/uzeninu/uzené maso/uzené kuřecí maso/tofu pro vegany,
  • trošku oleje,
  • sůl, pepř,
  • vejce,
  • kapku smetany,
  • sýr,
 Postup je velice jednoduchý. 
Zelí si nakrájíme na kostičky ala flíčky (těstoviny). Lepší je "flíčky" ze zelí předem uvařit v osolené vodě. Zkoušela jsme i rovnou dát do trouby,a le mám pocit, že to není ono.
Tedy, jemně zelí povaříme v osolené vodě, ne příliš dlouho, opravdu na zkus, nechceme mít pak v troubě z toho kaši. 
Na pánvi jsem si mezitím opekla na oleji cibulku a uzené maso. Po uvaření zelí jsem tyto dvě směsi smíchala, ochutila solí a pepřem. Navrstvila do pekáčku, který jsem lehce vymazala máslem. V míse jsem si vyšlehala vejce s trochou smetany a zelí zalila. Přikryté jsem pekla cca 20 minut, poté jsem odklopila, zasypala nastrouhaným sýrem dle chuti a ještě chvilku dopekla na prudko pro získání krusty. 

Nejlepší je nechat vychladnout a zatuhnout, pak se krásně zelofleky krájí, ale my to nikdy nevydržíme a jíme horké. K tomu klasicky kyselou okurku a manžel ještě kečup. Je to lahůdka. Mnohdy ani nikdo nepozná, že těstoviny chybí. 

Další den jsou ještě lepší a jak říkám, drží hezky tvar.

Vzhled nemám asi nejlepší. Ono, není to zrovna INSTA fotka. Ani nic načančaného,a le dobré jídlo to je. Takže to tady patří. 

Doufám, že Vás třeba inspiruji k tomu, abyste ochutnali něco jiného/dobrého.

Mějte krásný den. 

Vaše M.

Komentáře

  1. To bych skoro řekl, že je docela slušná kalorická bomba, ne? Jako nedovedu si představit, že si dám tohle a pak třeba ještě poobědovou kávu, kterou mi doručil můj oblíbený e-shop se zrnkovou kávou. Ale ono je to dané i tím, že já nejsem zrovna moc velký fanoušek zelí obecně, tak to bude asi i tím. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky