Božské věnečky




Hezké úterní odpoledne.
Těsto už je dost "odpaléné" neboli spařené...

Jak jsem vám včera slíbila, recept na věnečky je tady!
Jestli vás, stejně jako teď mě, čekají oslavy, návštěvy a nebo prostě a jednoduše vás honí mlsná, chcete udělat někomu radost (nebo sobě). Je tohle sázka na jistotu a můžu říct, budete hvězdou večera, nebo ..prostě toho dne. Mě jmenovali královnou věnečků, chtěli mi udělat řád zlaté cukráře a já nevím co ještě. No jsou to strašní keckové, ale i tak to potěšilo! Koho by to nepotěšilo že? Ale...zase si nemyslete (což si určitě nemyslíte), věnečky nejsou nic moc...Nevypadají tak skvostně jako některé dorty, které vidím na různých blogech vás ostatních, takže konec chvály a jdeme na to!


Na odpalované těsto to chce trošku supr čupr kastrůlek. Já mám všechny s keramických povrchem, takže to šlo téměř samo, ale teflon bude stačit...no prostě ne klasický smalťák. I když...kdo ví. U mě to prostě byla sázka na jistotu, aby mi těsto vyšlo v pohodě a nelepilo se jak h**** na košulu, že!!


Takže na těstíčko si připravíte:

  • 250 ml vody
  • 100 g Hery
  • 200 g polohrubé mouky
  • trošku soli 
  • a vejce - vejce si musíte zvážit mělo by to být 280-300 g - mě to vyšlo na 5 vajec, záleží na velikosti
Do kastrůlku nalijte vodu, heru, sůl a vařte. Až se hera rozpustí - šup tam mouku, vařechu do ruky a makááááme! Mícháme, až se těsto odlepí jak od stěn hrnce, tak od vařečky, je z něho pěkná žlutá koulička. Vypneme a necháme chladit. Musí být opravdu vychladlé!!!! Nespěchat...jako někdo:-)

Do vychladlého těsta postupně zašlehejte všechny vejce - celé. A to je vše. Těsto je hotovo a teď už to chce jen cukrářský pytlík, zručnost a trpělivost. Dělejte různé tvary, lze dělat větrníčky, věnečky nebo jen bochánky? Kdo se s tím nechce piplat. Upozorňuji, že u věnečků to chce udělat vždycky jako by dvě kolečka na sebe, aby byl dostatečně vysoký a šel rozříznout.

Vím co vám to připomíná ale tak to fakt není!!!
Tak a teď pečení. Prvních 8 minut je šoupněte do opravdu rozpálené trouby. Cca 200 -220°C. Pečte těch osm minut a potom teplotu stáhněte na 180°C. To bude stačit. ALE POZOR! NEOTEVÍRAT! Opravdu..těsto vám splaskne a je po srandě. Placky se dají jíst taky, ale estetika je ta tam!A pečte celkem 28-30 minut. Dle trouby. Já mám elektriku a pekla jsem přesně 28 minut a jsou...no prostě jako na obrázku!


Po upečení se snažte věnečky co nejdříve rozkrojit. Rozložte a nechejte vychladnout.

Krém. Tady to nechávám otevřené vám. Každý máte to "svoje" co máte nejraději. Já udělala klasiku. Pudinkový s máslem a rumem. Nemělo to chybu. Lízla jsem při zpracovávání a bylo to fakt dobré. Ale můžete použít určitě jen šlehačku s ovocem, pařížskou šlehačku, čokoládový krém, karamelový...prostě co vás napadne a máte nejradši. 
  • 1 vanilkový pudink
  • 4 dcl mléka
  • 180 g másla
  • rum
  • cukr dle potřeby
Takže jsem si klasicky uvařila pudink. Jak vidíte, je méně mléka, takže bude hustější a potom, když vychladne, dejte pryč kožíšek (škraloup) a vyšlehejte s měkkým máslem, cukrem a popř. rumem. Hotovo. 

Věnečky zkompletujte a nechejte chladit, než přijdou hosté.. TAADÁÁÁÁÁÁ!
Dobrou chuť
Doufám, že vám budou chutnat a pak se budete také hrdě klepat po ramínku, jak jste to zvládli. Držím palce a přeji krásný den Vám všem!
Vaše M.

Komentáře

  1. Věnečky jsou můj oblíbený dezert. U nás ve městě je jedna super pražírna kávy, kde si občas koupím to-go kávu a k tomu vedle v cukrárně dva věnce a jen si tam jdu po městě a užívám si ten den. Říkám tomu takové ty "moje chvilky". :) A když se to spojí třeba s tím, že mám ten den masáž nebo tak něco, tak to je fakt pecka. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky