Já a polenta

Hezký večer všem!

tak jak si užíváte krásného Dubna? Já moc! Zítra mě čekají rodinné oslavy mých narozenin a to taky znamená, že vás za chvíli čeká další příspěvek se všemi dobrotami, které jsem pro tuto fajn společnou chvilku připravila. 
Dneska jsem se ale pozastavila při přípravě svého oběda. Polenta...miluju tuhle úžasnou věc s ještě úžasnější barvou. Je to vlastně jen "obyčejný kukuřičná kaše"...ale jak se to vezme! Pro mě je to tak flexibilní surovina, se kterou se dá kouzlit až běda. Vím, že mnozí z vás možná namítnou, že polenta není až tak "zdravá" pochutina a vlastně není vhodná pro udržovací nebo hubnoucí režim. Vím o tom. Vím, že mnoho trenéru považuje kukuřici za absolutně nevhodnou a "krmnou surovinu", která se prostě a jednoduše do našeho "fitness" jídelníčku nehodí...ALE..pro mě tedy velké ale. Určitě po ní nepřiberete 100 kilo a určitě bych řekla, že je to lepší volba než guláš s pěti, co ne?
Tak a teď k věci. Pro mě má polenta velké plus. A to hned několik!


1. je rychle hotová,
2. chutná moc dobře jen tak,
3. je velmi flexibilní - dá se z ní připravit cokoli,
4. málokdy se přejí,
5. jeden pytlík (500g) vystačí na cca 8-9 porcí a stojí okolo 30 Kč.

No a to by mohlo stačit ne? Je pro mě takovou tou složky jídelníčku, když se mi prostě nechce stát u sporáku hodiny a navíc, kdy mě má gastronomická múza odmítá políbit. Takže..tento týden to bylo vcelku často. Nějak se mi vypařily z hlavy všechny nápady a tak jsem prostě skoro každý oběd šáhla po pytlíku jemného zlata...a bylo to!
Gervais s pažitkou, parmezán + okurek
Polenta je velmi rychle uvařená a pro mě je nejoblíbenější jako "pizza nebo slaný koláč". Mňam..bože nemůžu na to ani myslet, hned bych si ji šla udělat znovu a to je skoro 11 večer!
Ale občas si ji dám jako klasickou kaši jakožto přílohu - ale to né až tak často.
Rajčatové pyré, hrášek, mozarella
Na porci si odvažuju cca 50g polenty. Nemusíte to dělat podle mě, protože jak už jste možná na mém blogu četli. Jím hodně pod svůj limit - i Nikki už mi to řekla. Takže asi na tom něco je a já učím tohle všechno napravit. Jen si nevím občas rady. Ale to nemění nic na tom, že recept je recept a množství je na potřebách každého!

Takže na mojí placku není potřeba žádného kouzlení. Polentu (již zmíněných 50 g) zaliju troškou vody, nasypu sůl a vařím až je kaše tak hustá, že v ní stojí vařečka, což je vážně za chviličku, takže bacha!
Potom na pekáček kápnu trochu oleje, naplácám vlastnoručně polentu do jakéhosi tvaru připomínajícího kruh, či tak něco....a...nastává oblíbená část. Zdobení, dochucování, fantazie....WOW. 
Kuřecí nugetky pečené v troubě + polentová kašička

Já jsem teda moc kreativní nebyla a bylo to asi i tím, že se mi nechtělo jít na nákup a v lednici nebylo nic tak extra, co bych na polentu naplácala, takže jen tak po skromnu...

Mražená zelenina - kukuřice, hrášek, mrkev, + parmezán

Avšak, fantazii se vůbec meze nekladou, jak velmi často zdůrazňuji. Můžete zkusit i polentu na sladký způsob. Úplně si ji dovedu představit a musí to být mňamka. Což asi brzy vyzkouším, když tak o tom mluvím, i když ráno asi budu shnilá a dost nedočkává...snídaně musí být ještě rychlejší než toto!!!

Každopádně určitě znáte už klasiku a to jsou polentové hranolky, které mimo jiné jsou taky moc super, akorát někdy prostě netrefím tu hustotu, aby byly hranolky krásně hutné a držely pořádný tvar. Ale mě prostě polenta chutná a tečka!

Určitě jsem dnes nepředvedla žádný gastronomický um či výkon hodný Michelinské hvězdy, ale zas úplně bahno to nebylo...snad. 





A co vy? Máte něco jako já polentu? Co můžete jíst stále a stále dokola a nic to s váma neudělá?
U mě je to teda ještě arašídové máslo a tvaroh a sýr...ale..víte jak to je:-) 

Hezký večer přeji vám všem!!

Vaše M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky