Veselé velikonoční pečení


Krásné Velikonoce!!!

Holky doufám, že jste připravené. Já už jsem vstala dřív, abych měla náskok, ale stejně to vidím bolestně. Letos to jsou totiž první Velikonoce v rodném bydlišti mého přítele, takže na mě přijde jeho taťka, švagr, oba dědové a sousedi...BOŽE ZA CO!!!
No ale aspoň bude sranda, když už nic jiného a byť tyhle svátky skutečně nemusím mít (ano, psala jsem to už 100x) jsem ráda, že se to aspoň někde dodržuje, jinak by tyhle tradice vymizely úplně, a to by byla škoda. Moc se těším na mé dva maličké synovečky. To bude nářez. Ten mladší bude mít za chvíli dva ročky a jelikož jeho cit v ručičkách je ještě dost mimo můj práh bolesti, asi si vycpu pozadí!

Ooooo, JARO JE TADY!!!
No ..ale abych nebyla až tak moc tradiční, řekla jsem si, že opět pojmu svou výslužku jinak a začala jsem včera odpoledne péct, co mě napadlo. A nakonec to dopadlo celkem šik. 
Už poslední 2 roky místo čokoládových vajíček a zajíčků rozdávám vlastní výrobu a má to celkem úspěch. Snad i díky tomu, že naše rodina je opravdu velmi sladkomilná (tak si říkám, čí vlastně jsem?). 
Loni i přeloni to byli mini beránci ale letos jsem se hecla a i když to vážně není nic světoborného, prostě to voní jarem a to k těmto svátkům neodmyslitelně patří!

Moje výslužkové muffiny!
Jsou to jednoduché muffinky, které můžete "přešupačit" na cokoli vás napadne. Je to univerzální těsto, které jen čeká na vaši fantazii, abyste ho přizpůsobili svým chutím. 
Já jsem pouze těsto obarvila půl na půl s kakaem a doplnila o polevu a ozdoby. Ale určitě by snedlo kousky čokolády, kokos, rozinky, ovoce, marmeládu, perníkové koření, citronovou kůru, rum, ořechy...no prostě...cokoli!!!


Těsto:
1 vejce
1 hrnek cukru
2 hrnky polohrubé mouky
0,5 hrnku oleje
1 PRDOPEČ
+ přísady, o které chcete těsto doplnit, můj případ vanilkové aroma a kakao

Vyšleháme vejce s cukrem, poté přidáme suché přísady a nakonec mléko a spojíme v krásné, hladké těsto. Ano, připomíná to bábovku...je mi to jasné. Není to nic...WOW. Ale já ráda jednoduché a prosté věci, které nejsou zbytečně přeplácané, aby na někoho zapůsobily. V jednoduchosti je síla a tady to platí dvojnásob. 

Vejce jsem s cukrem vyšlehala co to dalo a díky tomu jsou teď tak heboučké a nadýchané...no jaro samo!!
No není to prostě JARO????
POZOR! Z tohoto množství jich uděláte cca 20-25. Takže já pekla z poloviční dávky = 1 vejce, 0,5 hrnku curku, 1 hrnek mouky, trochu oleje (od oka), 0,5 prášku do pečiva a mléko podle potřeby. Vyšlo mi to na cca 10 muffinů a to je pro mé koledníky akorát. 

Když se muffííínky upekly do krásné zlato-čokoládové barvy, nafoukly se jak se patří, nechala jsem je vychladit. Připravila jsem si čokoládovou polevu a pak  jen zdobila a polévala. Kvítky jsou z jedlého papíru, koupila jsem v obchodě pro cukráře, ale vím, že to koupíte i od Dr. Oetker.


Když jsme měla hotovo, bylo mi to málo! A věděla jsem, že by mi přítel neodpustil žádnou spešl mňamku pro něj. A tak přišel na řadu poctivý beránek. 

Těsto: 
4 vejce
4 lžíce oleje
4 lžíce horké vody
200 g polohrubé mouky
120 g cukru
1 PRDOPEČ

Příprava je trošku náročnější na čas a práci a taky na nádobí a úklid, ale výsledek stojí opravdu za to!
Tahle krása na mě koukla po odklopení víka...
Ušlehejte si 4 žloutky s cukrem. K této směsi přidáme mouku, prášek do pečiva a prošleháme. Poté POSTUPNĚ přidáváme lžíce vody a oleje. Opravdu postupně, jinak se vám těsto "srazí" a je to k ničemu. Takže lžičku oleje, lžičku vody - šlehat. A zase a zase a zase. Až to uděláte 4x. Je to super. Poté si vyšleháme sníh že 4 bílků a obě směsi spojíme. Je to celkem fajn, když jste už v tom zběhlí a jde to. Poprvé jsem měla všude mísy, lžičky, mixér a já nevím co ještě. No klasika. Včera už to byla brnkačka, takže pohodička. 
Těsto nalijeme do formy. Ať už je jakákoli. Těsto je opravdu TAK TAK TAK lehoučké, nadýcháme a vláčné. Hodí se určitě i na dorty, jako korpus..prostě piškot. Mňam. Opět jsem tam šoupla trochu vanilkového aroma a citronovou kůru a bylo to vončo. 

Mám keramickou formu. Naplnila jsem ji až po okraj, krásně mi to vyšlo, přikryla druhou půlkou a pekla jsem 50 minut ve vyhřáté troubě. Opravdu pečte poctivých 50 minut na cca 180°C. Já jsem se nemohla kouknout do formy, protože je uzavřená, ale kdo má jen tu půlku, uvidí, co beránek "dělá". 

Beránka jsem vyjmula z trouby a přikryla mokrou hadrou (pro jistotu) aby šel krásně vyklopit. Po asi 15 minutách jsem odklopila vrchní část a nechala beránka vychladnout. Poté vyklopila, "posadila", dala jsem mu očička z hřebíčku a mašli, a jaký je to fešák. 
Dneska a momentálně právě teď z něho zbyla jen hlavička, takže leží na bočku s mašličkou ještě kolem krku. Takže byl asi dobrý ne? Když se po něm takhle zaprášilo a to máme teprve Velikonoční pondělí. 
A tak to má být. Pro mě je nejlepší odměna, když mým hostům, příbuzným a prostě mým milým chutná!

Přeju Vám krásné a pohodové (bezbolestné a ne moc mokré) Velikonoce. Odpočiňte si a ...mlsejte dobroty!!! 
Vaše M.


Dnešní ráno - 21.4. ale je to ještě před přítelovou snídaní, takže...

Komentáře

  1. Muffiny jsou moje oblíbené. Taky jsem si je na Velikonoce napekl. Ale byla to více méně náhoda. Jel jsem pro pokladní kotoučky do velkoobchodu a cestou jsem to vzal přes Makro a měli tam velice levné borůvky. Tak jsem si říkal, že bych z nich mohl něco upéct a jako první mě napadly právě muffiny. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky