Narozeninový dort


Krásné úterní ráno všem...

tak jak to vidíte? Já se dneska stále přemlouvám, jestli jet na kolo nebo ne? Bude pršet nebo ne? Chce se mi, nebo ne? Bože...a pak jsem si vlastně vzpomněla, co to řeším? Jet na kolo...100% Chci jet a navíc, když bude pršet, maximálně zmoknu, nic víc, nic miň (nebo si rozbiju hubu na mokrém marasu z bříz, který máme prostě VŠUDE!). Takže jen co doklepnu poslední písmenko, nahodím tepláčky a frčím o 106. 
O víkendu se ale počasí vydařilo a shodou okolností moje sladká polovička slavila narozeniny. 

Sladký je až dost. Někdy mám pocit, že píchnout do něj, poteče marmeláda s nutellou, ale hlavní je, že mu chutná, je spokojený a umí si užívat života, no ne? 
Dáreček jsem měla koupený už  dlouho. Složili jsme se mu s rodiči na lístky do Prahy na TOP GEAR LIVE (díky Lůzy za tip). Můj přítel to je automobilovo/čokoládový maniak, takže tohle byla spása, když jsem zjistila, že slavná anglická trojice zavítá do naší Matičky Prahy. Jedeme v červnu po mých absolutoriích, takže opravdu silně doufám, že na sedadlech budu fandit a omdlévat z úchvatného Jeremyho, a nebudu tam zoufale brečet a rvát si vlasy, jaká to tupá trubka jsem.
No ale jelikož se celý víkend už od pátku nesl v duchu oslav (a alkoholového aroma, FUJ Mirko, zlobíš!!!) byla na řadě sladká tečka, bez které by prostě můj přítel nemohl slavit. To prostě k narozeninám patří. A tak jsem vymýšlela snad čtrnáct dní co uplácám, aby to bylo něco ...fajn. Jednoduchého, lehkého, svěžího a přitom to vypadalo ohromě šik!

Nevím tedy, jestli jsem dosáhla všem mých kritérií, ale vzhledem k tomu, že je opět vylízaný talíř a můj přítel snědl 1/2 dortu na posezení sám...úkol splněn!

Rozhodla jsem se pro domácí krtkův dort z pudinku. Nic na něm není a byť a vypadal trošku složitě a věřte mi, měla jsem strach že z toho bude humus placka, která poletí z okna i s formou, dopadlo to výborně! Nechtěla jsem ale klasický "krtinec" hnědé barvy a tak jsem zvolila jiný přístup. 

Těsto: 
2 pudinkové prášky (dle vaší chuti a preferencí)
2 vejce
cca 1/2 prášku do pečiva
80 g cukru
100 ml oleje

V míse jsem si smíchala suché ingredience a zvlášť jsem vyšlehala vejce s cukrem, přidala olej a postupně i suché ingredience. Těsto bylo hotovo. Jáááá použila banánové pudinky a ta vůně byla mimořádná. A aby toho nebylo málo, těsto jsem obarvila zeleným potravinářským barvivem. Pro příště bude třeba stačit použít pistáciové pudinky, ale já chtěla dosáhnout opravdu "toxické" zelené. Povedlo se!


Nalila jsem do vymazané a vysypané formy a dala péct. Až se těsto krásně nafouklo a nelepilo se na špejli, vytáhla jsem a nechala vychladnout. Hotovo. 
No a pak jsem si udělala okraj kolem těsta a lžičkou vydlabala cca 1,5 - 2 cm ..záleží, jak moc vám těsto vyskočí. Prostě vydlabat tak, aby jste si nechali vrstvu těsta na dně a po krajích a zároveň udělali jakousi nízkou misku. Do této "misky" jsem nakrájela podélně banány. Vyšly mi tam naskládat 2 banány (a víc jsem jich stejně neměla!).
Myslím, že se to ak dělá i v "krabičkovém" krtkovém dortíku ale ..myslím že se fantazii opět meze nekladou a můžeme šoupnout ovoce dle chuti. 

Krém jsem si splichtila z tohoto:
2 šlehačky (33%)
1 želé ztužovač
cukr 
čokoláda

Šlehačky jsem opravdu pořádně vyšlehala s cukrem a připraveným želé ztužovákem. Nasekala čokošku a bylo. Ještě než jsem dort zkompletovala, nechala jsem krém vychladit a ztuhnout - věřte mi, je to opravdu celkem důležitý krok!

TOXIC!!!!
Když bylo hotovo, nanesla jsem dort na banány a posypala zelenými drobky, které mi zbyly po vydlabání. No a pak jsem si hrála s marcipánem a výsledek můžete vidět sami (kdybyste to nepoznali, je to žába). Marcipán nebo jsem si koupila v potřebách pro cukráře už barevný, takže jsem nemusela provádět tajuplnou alchymii, abych dosáhla takovéto barvy, ale pokud koupíte např. bílý marcipán od Dr. Oetkera, stačí koupit gelové barvivo a je to. Vypracovat a barva bude jakoukoli chcete!

Dort byl opravdu jemný, ne příliš sladký ale zase...prostě mňam. 
Přítel k němu "přikusoval" žábu a kdyby nebylo tak moc teplo a sluníčko nepražilo, zůstal by dlouho tuhý, takže jsem nakrájela a honem do ledničky. Příště ho zkusím i s jinými krémy, myslím, že se bude hodit jakákoli kombinace, ale to těsto je unikátní. Bude chutnat jakkoli a s čímkoli. Vím jistě, že toto těsto či celý recept použiji ještě mockrát. Všem moc chutnal a to máme v rodině i zapřísáhlé nesladiče! Včetně mě...
Jo jo, už je mu 26:-) 

Tak třeba jsem vás inspirovala k tomu, jak udělat svým blízkým radost. 
P.S všechno nejlepší mami!
Přeji krásný den vám všem a já jdu ven, 

Vaše M.

Komentáře

Oblíbené příspěvky