Batátová báseň

Musím se s vámi nutně podělit o výbornou záležitost.
Inspirovala jsem se receptem od Lucie. Neměla jsem co na oběd a ve špajzu se na mě smáli čtyři menší batáty, které jsem koupila jako poslední ve výprodeji v Albertu. No a co s nimi? Už mě trošku nudili pořád pečené z trouby a tak, jelikož se na Lucčin blog dívám každý den, nechala jsem se inspirovat. 
Jak ale můžete vidět, její gnocchi jsou trošku bledší než nakonec byli ty moje a to z jednoduchého důvodu - mouka! Já jsem na mouce dost ubrala, protože jsem si chtěla vychutnat tu skvělou nasládlou chuť batát. 
No...bylo to sice o dost pracnější, protože těsto bylo lepivější ale nakonec, se dílo dost podařilo a já jsem si skvěle pochutnala! 

Batáty jsem nakrájela a uvařila v lehce osolené vodě. Potom, jsem je chudinky vystrčila za okno, kde se chladily a já jsem si připravila špenát. Lucie použila rukolové pesto, což u mě v zásobách chybělo, a tak jsem hledala až jsem našla!
Měla jsem mražené kuličky špenátu z Lidlu (překvapivě). Nakrájela jsem si na drobno cibulku, šup na ni špenát - česnek, sůl, pepř a kapku smetanu. To je vsjo! 
Mezitím se už z batát nekouřilo a tak jsem se pustila do těsta. Zatímco se mi voda vařila, brambory jsem rozšťouchala na kaši, osolila, přidala pepř a dvě lžíce špaldové mouky. A hnětla. Potom jsem přidala ještě jednu a tvořila jsem kuličky, které jsem ještě lehce v mouce vyválela a rozmáčkla lžičkou, coby můj kreativní výplod:-) No nevím jestli to pak mělo ten účinek, ale dopadlo to skvěle. 
Nejdřív šly do vody jen tři kousky...zkušebníci. Jen vyplavali, hned jsem je ochutnala a bylo jasné, že se dílo daří. 
Takže pak šup do hrnce všichni a čekala jsem. Stála a jsem u hrnce a bylo to lepší než televize, no fakt. Napínavé jako guma v trenclích. 
Když vyplavali i tihle odvážlivci, už jsem měla připravený talíř a servírovala jsem. 
Gnocchi byly krásně oranžové a se zeleným špenátem krásně ladily. Nebyla to jen lahoda pro jazyk ale i pro oko a tak mi bylo jasné, že s vámi o to musím podělit. 


Můžu vám to doporučit. Těšilo mě u srdéčka, že jsem nepoužila tolik mouky a přesto si gnocchi dala. Takže zkuste. Pokud se s tím nechcete tak piplat jako já, určitě přisypte o trochu více mouky. 

DOBROU CHUŤ!

Komentáře

Oblíbené příspěvky