Makový chlebíček

Hezké sobotní ráno!

Na to, že slibovali chytráci ve snídani s novou a vůbec, všude kde běželo počasí, že bude dneska jaro. Tady v Ostravě to spíš vypadá, že bude padat sníh. Je teprve 7 ráno, to jo, ale moc radosti mi to nedělá.

Také Vám všem drahé dámy přeju hezké MDŽ, aby si vaši muži vzpomněli, že něco takového existuje (i když určitě to není moc důležitého, teda aspoň pro mě, ale kytička ve váze potěší, no ne?).
Dneska ráno jsem vstala celkem brzy a než půjdu cvičit, dala jsem si skvělou snídani. Makovník! Nevím jak vy, ale o víkendu prostě ta buchta nějak chutná lépe. Je to asi tím, že člověk ví, že ho čeká volný den, víkend...Takže u nás se snídaně nesla v makovém duchu a pro se s vámi o něj musím podělit.

Recept jsem udělala sama od oka. Takže přibližně vám to sem napíšu a je na každém, jak si makovník dochutí sám.
Ingredience:
cca 200 g mletého máku (měla jsem 250g pytlík máku a kousek jsem usypala na ranní kaše)
1 hrnek špaldové mouky
1 vejce
1 kelímek bílého jogurtu (zakysané smetany/sojový jogurt)
skořice
lněná semínka (mohou být jakékoli ořechy, já měla doma ještě zbyteček,tak šup tam s nimi!)
trochu mléka (dle konzistence, mělo by být takové polotuhé, aby se dalo hezky "přelít" do formy,ale neteklo!)
trochu citr. šťávy
sladidlo (já použila třtinový cukr, může být ale cokoli, čím jste zvyklí sladit vy - med, stévie, sirup javorový, agáve atd.)
1/2 balíčku prášku do pečiva

V míse jsem si smíchala mouku, mák, prášek do pečiva, semínka, skořici. Poté jsem přidala tekuté části a vše důkladně promíchala. Podle konzistence jsem přidala mléko. Těsto jsem nalila do formy na chlebíček a pekla v horkovzdušné troubě cca 20 minut.

Takhle krásně vláčný byl makovník na řezu
 Můj přítel neváhal, a jelikož je to znalec na všechno sladké, hned ráno zkoušel a servírovat si to nechal nějak takto. S domácí meruňkovou marmeládou a řeckým jogurtem a musím říct, že to vůbec nebylo špatné a ihned jsem se po něm musela opičit!

Meruňková marmeláda, řecký jogurt, makovník = harmonie
Kdo je milovníkem máku, určitě tento jednoduchý recept ocení. Chlebíček nebyl "dusivý" ani "drobivý, takže se krásně jedl i jen tak k čaji či kávě. Škoda jen, že můj přítel vstává do práce dříve než já, protože já ho měla na snídani jen jednou...ale co se dá dělat. Hlavně, že chutnal!

Hezký víkend přeji, 

Vaše M.

Komentáře

  1. Já fakt nejsem moc velký fanoušek máku. Ale je pravda, že čas od času něco zkusím. Zrovna nedávno jsem měl fakt skvělý makovec a ten mě fakt vystřelil z bot. To byla fakt paráda. :-) Moje oblíbená pražírna kávy mi navíc ten den dovezl výběrová zrnka, takže jsem si v pekárně vzal i kousek na doma a užil si ho jako odpolední svačinku. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky