Zdravá strana? Ne...moderní trend

Dobré, byť trošku upršené, ráno všem!

no počasí se nám trošku zkazilo co? Na to, že jsem se v sobotu spálila na sluníčku to vypadá, že je tu zase pro změnu podzim. Doufám, že to nebude na dlouho a jaro dá o sobě brzy vědět. Už se nemůžu dočkat na sezónu všeho dobrého, a i když jsem včera ve škole vesele hlásala, že za devět měsíců budou Vánoce, těším se na čerstvé jaro, horké léto a úrodný podzim. Prostě...miluju na každém ročním obdobím to svoje. 
Ale abych se dostala k tomu, o čem tento žblebt má být původně...

Zdravé stravování a moderní trend. Je jasné, že všechno co začneme dělat častěji a ukážeme, že to jde i jinak, se po chvilce "davového šílenství", může stát moderním trendem. Lidi se snaží stravovat odlišně snad od dob, kdy gastronomie jako obor vznikl...takže pěkně dávno!
Možná si stejně jako já pamatujete období, kdy děsně "IN" bylo vegetariánství a veganství. Vzpomínám si, na televizní pořad Horoskopičiny (bože, to už jsem tak stará?!?), kdy byla hostem Lucie Vondráčková a právě mluvila o svých stravovacích návycích. Jedla jen proso, semínka a žito a naklíčenou pohanku...prostě veganka. A najednou se to rozmohlo jako virus. Všichni objevili, že se v obchodech prodává i tenhle "zob", a že když to dělá ta mladá Vondráčková, tak to přece musí už něco být, no ni? 
Vzpomínám si, jak všichni jednu dobu pili ULTRA FIT AND SLIM. Skoro KAŽDÁ ženská doma měla aspoň jednu plechovku (my jich měli asi osm). Protože když Halinka v reklamě říká, že to jde...tak to prostě jde!! A takhle bych mohla pokračovat donekonečna...
Kdyby vás přece jen zajímalo, kdo ze slavných je Vegan nebo vegetarián...(zdroj: www.veganfood.com)


 A teď, poslední dva roky, bych tak řekla, že lidi na sobě začali makat. Kolik z nás se přešupačilo na jiný styl stravování. Mnozí z nás to udělali pro to, že jsme se necítili dobře ve stravování, ve kterém jsme žili předtím. Nebo pro to, že jsme chtěli změnit svůj život. Nebo taky pro to, že jsme chtěli vypadat jinak. Nebo pro to, že jsme měli zdravotní problémy...
To všechno je velmi důležité. Ano, je těžké žít se sebou a nebýt spokojený, no ne? Necítit se dobře, svá...
Ale...
Jsou tady i tací, kteří to podle mě, dělají hlavně pro to, že to dělá spousta lidí! Nepřijde vám to tak? 
Většinou, když se mě někdo ptá na cvičení, jídlo a můj jídelníček a proč jím tohle a nejím toto, zamýšlí tím jen jednu věc. "No...taky bych měla se sebou něco udělat" (pokud tedy neodpoví: "ty jsi blázen"). Většinou jsou to ženy, protože muži tohle nemají zapotřebí. Nechtějí dělat něco PODLE někoho, dělají si to tak, jak to cítí. Ale ženy? Ty ne...ty mají pocit, že když to Mařka od vedle dělá takhle...musíme taky. 

Vždycky mě to pobaví...Usmívám se a říkám si, proč to? Vždyť, co získám tím, že začnu dělat na popud někoho, jen proto že mám ten nutkavý pocit, že bych to měla udělat taky. Kdyby to aspoň bylo tak, že to dělám pro sebe...že mě někdo namotivoval, pomohl mi a dal mi sílu...ale teď mluvím o lidech...kteří většinou po týdnu přestanou. Protože do doby, něž zjistili, že někdo v blízkém okolí na sobě maká, byli spokojení samy se sebou.
Ukojili jen svůj "špatný" pocit, že nic nedělali no a na půl roku mají pokoj. Do té doby, než přijde další "trend" a zase jen tak na oko do toho skočí, aby nevyšli ze cviku. Po chvíli to ale přestane bavit a tak to jde stále dokola...(tím se nechci dotknout těch, kterým něčí práce změnil život...chápu to a respektuji).

Nemyslete si však, i mě motivují mnohé z Vás. Hodně vašich úspěchů mi dává víru, že to jde. Ale..v mnohém  jsem se musela najít sama. Sama jsem si musela najít cestu. Vyzkoušet co je ono a co ne. Co potřebuju, co nechci a co musím dělat. Totéž platí o jídle a vlastně o všem co k životu neodlučitelně patří, nebo ne?

Je kolem mne opravdu hodně lidí, co drží "diety". Dukanovu, detox od Mačingové, jablečnou dietu, mléčnou dietu, banánovou dietu, tukožroutská a já nevím ještě jaká...Uff, to je humus. 

Většina těchto lidí, kteří jsou nadšenci různých diet, dietních plánů a pod., se mě ptá, jestli jsem to taky tak dělala a jestli mi to pomohlo, a jestli to dělají dobře a jestli to je špatně, a jestli budou mít jo-jo efekt a jestli to má smysl, a jestli..a jestli a jestli...bla bla bla...
Co na to říct? Dieta? O nich budu psát příště, co to vlastně znamená a co si o dietách myslím já. Ale...jak můžeme srovnávat úspěchy jedné osoby, která má absolutně jiný metabolismus, jiné potřeby, jinou imunitu...prostě a jednoduše je to JINÝ člověk, se sebou? To že Jiřina z práce jedla jablka s vodou a zhubla 10 kilo, přece neznamená, že když to začnu dělat taky, že to bude mít tentýž efekt. To je přece už samo o sobě jasné, ne?
A navíc...dieta. K čemu? Pokud nejsme nemocní, žádná dieta není potřeba. 
Ale...tak jako trendy v módě, tak trendy v jídle se nám vrývají pod kůži. Chceme být stále COOL a IN a já nevím co ještě. Chceme zapadnout, aby když se někdo zeptá: "děláš to taky tak?" , abychom odpověděli:.."no jistě, už dlouho!"

Opravdu, není nad radu, že bychom měli poslouchat hlavně vlastní tělo. SEBE SAMA. Poslouchat a hlavně naslouchat svým potřebám (ne rozežranostem - i když těm taky...občas). Není nic snazšího, nic přirozenějšího a nic...základnějšího. Tak bych to asi řekla. 

Proto rozmyslete si, jestli opravdu budete něco dělat pro sebe, nebo jen pro dobrý pocit, že máte u kávy co říct. K čemu výčitky z toho, že kámoška něco dělá. Pokud to nepotřebujete, jste spokojení a šťastní a je vše v pořádku, proč něco měnit? Když něco dělám...musí to mít smysl. Nejde jen o to, co teď frčí. Někomu to mění život, pomáhá mu to najít sebe sama a ..ostatní to berou jako další téma do dámských časopisů? 
Někdy mě to dohání k šílenství. Pro někoho je to všechno..pro někoho jen další měsíční sranda...

Nikdy nechci zahazovat svůj drahocenný čas něčím, co nedává mému životu smysl (neplatí o Simpsonech).

Držím Vám palce, aby i všechno co děláte vy, pro SVŮJ život mělo a dávalo VÁM smysl....

Hezky den vám všem, 
Vaše M.

P.S jak to máte vy? Jsou ve vašem okolí  podobní lidé? Štve vás to, nebo to neřešíte? Jaký je váš názor??

Komentáře

Oblíbené příspěvky